OTKUD JE STIGAO METEORIT KOJI JE EKSPLODIRAO IZNAD HRVATSKE? / 'Kraj jednog grada ušao je u atmosferu; 'Ostaci? Vrijedni su, ali...'

Foto: Screenshot: Facebook

Astronom Korado Korlević kaže kako je meteorit koji je danas eksplodirao u atmosferi iznad Hrvatske bio neuobičajeno brz, a eksplozija iznimno snažna

28.2.2020.
Screenshot: Facebook

Danas je na 30 kilometara iznad Hrvatske eksplodirao meteorit. Bljesak i dim su se vidjeli od Italije do Zagreba, a deseci poziva uspaničenih građana stigli su iz Pazina, Krapine, Siska i Šibenika zbog grmljavine koja se u tom trenutku čula. No, još se ne zna gdje je meteorit pao, a u potragu za njim je krenuo i HGSS.

“Imali smo jednu konkretniju informaciju s područja Svete Nedelje, i tamo je upućena ekipa HGSS, oni su pretražili teren s dronovima, s termokamerama ali zasad nisu ništa našli”, otkrio je načelnik sektora 112, Davor Spevec.

NE, NISTE ČULI PROBIJANJE ZVUČNOG ZIDA ZBOG AVIONA: /

Iznad Hrvatske eksplodirao meteor, dijelovi se raspršili od Istre do Zagreba

NE, NISTE ČULI PROBIJANJE ZVUČNOG ZIDA ZBOG AVIONA: /

Iznad Hrvatske eksplodirao meteor, dijelovi se raspršili od Istre do Zagreba

Rijetka pojava s još rjeđom brzinom

Astronom Boris Štromar pretpostavio je kako nema ostataka meteorita, iako bi oni bili jako vrijedni. Njegov kolega Korado Korlević je u svojoj zvjezdarnici u Višnjanu otkrio sve što treba znati o tom fenomenu znanom i kao superbolid.

“Superbolidi su u stvari rijetki. Ovo što je bilo danas u jutarnjim satima u zapadnoj Hrvatskoj je nešto što se svakih desetak godina događa. S tim da je u ovom slučaju bilo neobično rijetko - brzina tog tijela. Uspjeli smo u međuvremenu dobiti snimke koje su ljudi napravili i objekt je puno brži nego što smo očekivali. I eksplozija koja je proizvela onaj zvuk i seizmičke zapise je bila toliko jaka da je, u principu, uništila objekt. Očekivani pad meteorita na granici između Hrvatske i Slovenije, u ovom slučaju, otpada. U narednih nekoliko dana padat će prašina koja je nastala u toj ekploziji. I, naravno, znat ćemo puno više kada se bude analiziralo seizmičke zapise”, rekao je Korlević za Dnevnik.hr.

Podaci poznati za nekoliko mjeseci

Jedino što se o meteoritu zna jest da je u atmosferu ušao kod Ogulina i kretao se u pravcu Zagreba te da se vjerojatno pretvorio u 20 ili 30 kilograma prašine koja će polako pasti na tlo. Nada se kako u budućnosti neće biti većih, a time i opasnijih meteorita, a ovako mali se kod nas pojavljuju otprilike svakih deset godina, a "u Rusiji je to gotovo svaki tjedan."

Zbog specifične brzine stručnjaci pretpostavljaju da je meteorit otpao s kometa, no ne mogu izračunati udaljenost. Korlević je rekao kako će za otkrivanje nekih detalja o objektu biti potrebni mjeseci. No, prvi će podaci biti poznati već za tjedan dana, a detaljan analiza superbolida iznad Hrvatske će biti dio znanstvenog članka.