Afera Karamol ide dalje. Nakon što se otkrilo da je Ana Karamarko bila na platnom spisku MOL-ova konzultanta Joze Petrovića, koji joj je isplatio gotovo pola milijuna kuna, u Saboru oporba gotovo jednoglasno traži ostavku njezinog supruga i prvog potpredjednika Vlade. Nakon što je izbio skandal, Tomislav Karamarko je uputio zahtjev Povjerenstvu za odlučivanju o sukobu interesa da se očituje o ovom slučaju.
Predsjednica Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa Dalia Orešković komentirala je u RTL Direktu pojasnila je kada dužnosnici traže preoispitivanje sukoba interesa.
"Ne mogu odgovor dati jer je zakon predvidio u kojem vremenskom roku Povjerenstvo kao kolektivno tijelo donosi svoje odluke. Činjenice jesu da zasad imamo jednu zaprimljenu prijavi i zahtjev gospodina Karamarka da utvrdimo ima li sukoba interesa u ovom slučaju. Povodom tih zahtjeva Povjerenstvo će na jednoj od javnih sjednica donijeti odluku u okviru ovlasti koje imamo. Povodom prijave, Povjerenstvo može pokrenuti postupak. Zahtjevom dužnosnika - moramo. Dakle, ovdje ćemo vrlo vjerojatno donijeti odluku, odnosno morat ćemo donijeti odluku o pokretanju postupka", pojasnila je.
Što vama treba da možete donijeti odluku? Koji dokumenti od koga ćete ih tražiti?
Dosad smo radeći predmete, u cilju da budemo objektivni i promišljeni, prikupljali dokumentaciju od nadležnih državnih tijela. Kako je sada predmet u pripremi, bilo bi neodgovorno govoriti od koga ćemo tražiti što i iz kojeg razloga.
Međutim, ovo je malo drugačiji slučaj. Ovo je neka siva zona.
Ovo je i činjeničko i sadržajno drugačiji predmet nego oni kojima smo se bavili do sada. Sukob interesa je situacija u kojoj se može smatrati da okolnosti iz privatnog života mogu utjecati na nepristrtranost dužnosnika u obavljanju javne dužnosti. Takva situacija nije ni propisana zbog koje se propisuju sankcije.
Ali imamo neka načela?
Zna se što se od dužnosnika u tom trenutku očekuje. Jasno zakon propisuje da dužnosnici moraju poduzeti sve što je u određenoj situaciji potrebno i primjereno da se zaštiti povjerenje građana u tijela javne vlasti.
Iz HDZ-a, a i Karamarko, kažu da je ovo napad na obitelj. Koliko je obitelj, u ovom slučaju supruga izuzeta iz sukoba interesa?
Brojne odredbe zakona upravo se odnose na članove obitelji, pogotovo na njihove poslove, tvrtke u njihovom vlasništvu... Tijekom jučerašnjeg dana smo tumačili da ovakav poslovni odnos može stvoriti bajazni kod građana da će motivi donošenja odluka od strane Vlade RH biti motivirani privatnim interesima. Time ne želimo već sada reći da je gospodin Karamarko učinio nešto loše, jednostavno smo htjeli ukazati da ove okolnosti, ako su svi dokumenti autentični, da dužnosnik nešto poduzme.
Karamarko je sinoć tek nakon izbijanja afere zatražio mišljenje Povjernenstva, nije li dužnosnik to dužan učiniti prije skandala?
Dužnosnici su dužni zatražiti mišljenje ako su i sami u dvojbi. Dakle, ako ni sami ne znaju što je primjereno u određenoj situaciji. I to se obično odnosi na nešto što se još nije dogodilo. Tu je taj preventivni mehanizam. Drugo, ako Povjerenstvo dobije prijavu da se u prošlosti dogodila neka povreda zakona, dužnosnici imaju jedan institut da od Povjerenstva zatraže preispitivanje sukoba interesa. Taj institut je zamišljen da dužnosnici mogu zatražiti od nadlažne institucije preispitivanje nekog slučaja kada su javno napadnuti.
Dakle, nema veze što je gospođa Karamarko, kako tvrdi, prestala raditi za gospodina Petrovića kada je Tomislav Karamarko postao članom Vlade?
On je već ranije bio dužnosnik u Saboru.