ORAH POZIVA TAKSISTE: /

"Udružite se i spriječite dolazak Ubera u Hrvatsku"

Image
Foto: PIXSELL/Ilustracija, Jurica Galoić

Najava dolaska Ubera na hrvatsko tržište, odnosno u Zagreb, nagnalo je stranku ORaH da "upozori javnost na mnogobrojne kontradikcije u vezi rada tog globalnog operatera taksi usluga".

29.7.2015.
9:20
PIXSELL/Ilustracija, Jurica Galoić
VOYO logo

"Uber je globalni operater javnih usluga taksi prijevoza koji omogućuje bilo kojem vozaču da putem mobilne aplikacije pruži jeftinu uslugu prijevoza bilo gdje u svijetu gdje Uber ima uspostavljenu svoju mrežu. U situaciji kad postoji visoka stopa nezaposlenosti i osiromašenja širokih slojeva stanovništva ideja se čini odličnom jer omogućuje građanima vrlo povoljnu cijenu taksi prijevoza, a istovremeno vozačima daje mogućnost dodatne zarade", objašnjavaju iz ORaH-a.

Image
UBER STIŽE U HRVATSKU: /

Traže se menadžeri u Zagrebu

Image
UBER STIŽE U HRVATSKU: /

Traže se menadžeri u Zagrebu

Navode kako to u stvarnosti "nije tako savršeno". Uberove cijene ORaH naziva dampinškim te da se njima s tržišta eliminiraju klasični auto-taksiji "koji već godinama uredno plaćaju koncesijske naknade".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Kad govorimo o konkurenciji Ubera onda moramo imati na umu da u tu nisku cijenu prijevoza nisu uključeni gotovo nikakvi troškovi. U toj cijeni nema ni benzina, ni troškova održavanja automobila, ni osiguranja putnika, ni troškova zdravstvenog i mirovinskog osiguranja vozača. U Uberovoj cijeni nema ni PDV-a ni prireza", ističe ORaH i navodi kako država ili grad u kojem Uber operira "od te njegove "usluge" ne dobiva ništa jer je Uber registriran u San Francisku gdje plaća sve propisane poreze".

"Ideja moja, benzin vaš"

"Uber je sustav koji u praksi doslovno primjenjuje onu staru ostapbenderovsku krilaticu – ideja moja, benzin vaš", stoji u priopćenju ORaH.a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Francuski taksisti su to na vrijeme prepoznali pa su prije 3 mjeseca putem svojeg sindikata izvršili pritisak na francusku vladu organiziravši demonstracije i blokadu svih glavnih prometnica u Parizu i okolici. Rezultat je da je francuski parlament donio zakon kojim se Uberu zabranjuje rad na teritoriju Francuske. Primjerom Francuza su krenuli i njihove kolege u Njemačkoj pa se nešto slično sprema i u Bundestagu.

Ovog proljeća, kad zbog štrajka nije vozila podzemna željeznica, stanovnici Londona su se na svojoj koži uvjerili da Uber nije neka "dobrotvorna" pojava već da mu je isključivo stalo do profita. U situaciji kad milijuni Londončana nisu mogli otići na posao, Uberovi vozači su svoje cijene podigli za čak 5 puta. Moramo znati da se cijena prijevoza ne dogovara direktno s vozačem već se ona obračunava u centrali kompanije i naplaćuje putem računa za mobitel jer se tako usluga i naručuje.

Vozači pokrenuli sudsku parnicu

Da nešto stvarno "ne štima" s tom najbrže rastućom svjetskom start-up tvrtkom dokazuju i nedavni događaji u SAD-u. Tamo je nekolicina vozača Ubera pokrenula sudsku parnicu i traži od tvrtke da im nadoknadi troškove benzina i održavanja automobila jer se smatraju zaposlenicima Ubera, a takve troškove svaka firma redovno snosi. Uber to odbija jer tvrdi da ti ljudi nisu njihovi zaposlenici već samo suradnici. Uber potkrepljuje tu svoju tvrdnju potpisima više stotina vozača koji tvrde da oni, ne bi mogli obavljati mnoge druge poslove da su stvarno zaposlenici Ubera. Ovaj slučaj govori da neki vozači Ubera istovremeno rade i za neke druge tvrtke koje su stvarni vlasnici vozila s kojima oni dodatno zarađuju putem Ubera", upozoravaju iz ORaH-a.

Stranka poziva sva auto-taksi udruženja i poduzeća koja pružaju javne taksi usluge "da se udruže i počnu zajedno djelovati na gradske vlasti kako bi se spriječio dolazak Ubera u Hrvatsku".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Danas.hr

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo