Iako se na početku pandemije očekivao najcrniji scenarij, Hrvatska će ovu sezonu završiti s ‘izdržljivim’ gubicima, smatraju stručnjaci.
''Daleko smo od popunjenosti na koje smo navikli, no turizam je grana koja biva najbrže pogođena krizama, ali se jednakom brzinom i oporavlja'', kazala je za 24sataNeda Telišman Košuta s Instituta za turizam.
Prema njezinim procjenama godinu ćemo završiti s 50 posto manje noćenja nego lani, no već sljedeća će se vratiti, kaže, brojkama na koje smo navikli.
''Upravo sam poslovno u Novalji i iz prve ruke vam mogu reći da je živahno. Ima turista, no odmah se primjećuje da je to sasvim druga struktura gostiju. Ovdje su uglavnom obitelji s djecom, a Novalja je inače poznata po partijanerima, koji se u 10 ujutro još po plažama oporavljaju od noćnog izlaska. Toga sada nema'', kaže Telišman Košuta.
Od 600.000 turista koliko je trenutno na našoj obali, najviše je inozemnih gostiju iz Njemačke, Slovenije, Češke, Austrije i Poljske. Vlasnik ID Riva Toursa, prestižnog njemačkog turoperatera, specijaliziranog za dovođenje gostiju upravo u Hrvatsku Selimir Ognjenović opisuje kako se nakon 25 godine postojanja agencije nose s pandemijskim vremenima: ''Cijeli život se bavim turizmom i prošao sam sve segmente, no ovako nešto nisam mogao ni zamisliti''.
Godina je za njih počela, reklo bi se idilično. Još u listopadu lani su počele rezervacije te su do pandemije imali popunjeno 70 posto kapaciteta: ''Pretpostavljamo da ćemo godinu završiti s 40 do 50 posto u odnosu na 2019., a zadnje tri su nam bile najbolje poslovne godine''.
Nijemci, su kaže, kičma hrvatskoga turizma, a Hrvatska je propustila priliku da ih ove godine bude više nego ikada na obali bez obzira na koronavirus. Krajem ožujka rezervacije za Hrvatsku su opet bile živnule i sve je nekako išlo svojim tijekom do prije dva tjedna. Tada su se njemački mediji raspisali o bujanju korone na Balkanu te odmah pod upitnik stavili ljetovanja u Hrvatskoj.
''Zbroj loših vijesti je utjecao na otkazivanja gostiju, od medijskih napisa do politika zemalja. Prošao sam u turizmu i ratna vremena i naučio da se protiv straha ne možete boriti agresivnošću. Goste zadržavamo informiranošću, ljubaznošću i razumijevanjem. Digli smo kredite i ljudima stvoriti sigurnost'', ističe.