Razne vrste batata, čičoke, na virtualnom placu nema čega nema. Nudi se svježe voće, povrće i mliječni proizvodi po cijenama sličnim onima na stvarnoj tržnici. Kupovina je gotova za nekoliko klikova mišem, a dostava simbolične cijene.
Brzo i jednostavno, samo u nekoliko minuta naručili smo na redakcijsku adresu voće i povrće. Jedini preduvjet od trgovca bio je da obavimo kupnju u iznosu od minimalno 150 kuna.
Iza virtualne kupnje krije se stvarna tržnica sa stvarnim prodavačima. Uskoro će kupci s njima komunicirati i videovezom. Odnosno, voće i povrće moći ćete birati od doma gledajući kroz virtualne naočale cyber kumicama. Sada se još uhodavaju u novi posao.
"Gledaš proizvode, biraš po zahtjevu kupca, stvarno nije ništa komplicirano", Mateja Rukavina, cyber kumica.
Sedamsto domaćih proizvođača na virtualnoj tržnici koja se nalazi u zagrebačkom Sigetu prodaje svoje proizvode.
"Neka ne zbuni kupce što će dobiti potvrdu od svakog proizvoača ponaosob, imaju mogućnost plaćanja kartično, preuzećem i mi vršimo dostavu u roku jedan dan", Alan Slapar, vlasnik virtualne tržnice.
U Hrvatskoj je od prije nekoliko dana moguće i nešto što je donedavno bilo nezamislivo – kupnja automobila putem interneta. Prvu takvu je obavila Anja, automobil joj je stigao na kućni prag.
"Nigdje nisam morala, ništa nisam morala riješavati. Odlično odrađeno, ni s najmanje problema, nije trebalo puno angažmana, od doma. Vrhunski", kazala je Anja Komadina, kupac.
Ako se pitate kako bi se netko usudio kupiti automobil bez da ga vidi uživo - u autosalonu koji je uveo internet kupovinu kažu: i virtualno se može vidjeti do najsitnijeg detalja.
"U Europskim razmjerima ne postoji web shop automobila tako da inovacije kreću iz Hrvatske, obično mi dobivamo iz vanka, sad nešto iz Hrvatske kreće prema Europi", Dimitrije Trbović, predsjednik Uprave autokuće.
Ne kupuju se još masovno automobili - ali prema istraživanjima 22% Hrvata za online kupnju odlučuje se jednom tjedno. Njih 57% to radi jednom mjesečno, a 82 % klikanjem prazni novčanik jednom godišnje.
"Nema tu nikakvih iznenađenja. Dolazi doba virtualne stvarnosti, umjetne inteligencije, ne samo da ćemo moći od kuće vidjeti na slikama i video, moći ćemo ih praktički i opipati", Dragan Petrić, izvršni urednik magazina Bug.
Iako ih nismo opipali naše voće, povrće i mlječni proizvodi uspješno su nas pronašli za manje od dva sata.
Online kupovina štedi vrijeme, možda i živce.