Kacige, oružje, uniforme - hrvatski vojnici u potpunosti su opremljeni domaćim proizvodima. Proizvođačima je to jedna od najboljih preporuka, jer za svaku međunarodnu prodaju dodatan plus je ako proizvode koristi matična vojska. Jurišna puška VHS-2 s našim vojnicima putuje u Afganistan.
"S njom smo proveli mnoga pripremna instiktivna i situacijska gađanja te se pokazala kao vrlo precizna i jednostavna puška za rukovanje. VHS2 puška je specifična jer ima teleskopski usadnikm možemo produžiti odnosno smanjitit duljinu usadnika ovisno o visini čovjeka. Također je specifična po tome što može biti narihtana za dešnjaka odnosno za ljevaka", priča natporučnik Berislav Držanić, pripadnik 7. hrvatskog kontingenta u misiji Resolute Support.
Pištolji i puške karlovačkog HS produkta prepoznati su u svijetu. Prodaja na hrvatskom tržištu za ovu je tvrtku prošle godine iznosila tek 0,5 posto.
"Najaktualniji poslovi su što smo ušli u ozbiljnijim količinama u MUP Indonezije, ja bih to istaknuo, kao i države na Bliskom Istoku kao što su Irak, Tunis, pored Amerike koja je uvijek broj jedan", Željko Pavlin, direktor HS Produkt.
Imamo i jednog od najboljih svjetskih proizvođača antibalističkih kaciga. Izvoze u 70 zemalja, a ove su godine samo za francusku vojsku proizveli 15 tisuća kaciga.
"Udar projektila koji ulazi u kacigu stvara veliku deformaciju. Ta deformacija može biti opsana kao metak ili neka druga opasnost, tko proizvodi najmanju traumu, čija ima najmanju traumu ta je najbolja", Alojz Šestan, vlasnik Šestan-Busch.
A njihova je imala traumu - nula. Događa se da hrvatsko oružje i oprema završe i u krivim rukama na ratištima poput Sirijskog, na kojem ne bi trebali biti.
"Činjenica je da Hrvatska nikad nije izvezla ni jedan komad nauružanja u zemlje koje imaju bilo kakvu zabranu ili embargo ili od EU, NATO-a SAD-a ili partnera", Ivica Nekić, direktor Agencije Alan.
Godišnji rast obrambene industrije je čak 20 posto. Lani je izvezeno oko 200 milijuna eura oružja i vojne opreme. Dodatan zamah mogla bi joj dati i nabava borbenih aviona.
"Jedni od ključnih parametra su ulaganje, investicija, zaposlenost, paketi poslovno-gopodarske suradnje", tvrdi ministar obrane Damir Krstičević.
Više od 50 posto izvoza hrvatske obrambene industrije odlazi u Sjedinjene Američke Države, no sve se više otvaraju i tržišta u drugim dijelovima svijeta.