Kako je Omikron ukrao Božić 2021? Došuljao se tiho iz Južne Afrike i dodatno blokirao luke, aerodrome i distribucijske centre.
Omikron prijeti još većim nestašicama, kaže Međunarodna ekonomska
organizacija.
Šef Nissana misli da bi Omikron mogao dodatno pojačati nestašicu
čipova. Avio kompanija Emirates strahuje od velike traume zbog
Omikrona. Zbog Omicrona trebate kupiti božićno drvce čim prije...
Mnogi su se prepali da je Omikron zapravo Grinč pa su u strahu, od toga da će ostati bez božićnih komercijalnih radosti, navalili na shopping - što zbog novog soja, što zbog Black Fridaya i Cyber Mondaya.
Tako u distribucijskom centru Arizona potvrđuju da definitivno postoji veći interes kupaca.
A iako za sada pokloni prolaze kroz carinu bez većih zastoja,
ljudi ne.
Kako se u kojoj državi otkrije Omikron, tako se prema njoj otkažu
letovi ili uvedu obvezne izolacije. Da nije tužno i tragično,
bilo bi komično.
"Distribucijski kanali su još uvijek u rasulu. Zato neki kupci
kupuju dvostruko više, skladište poklone za svaki slučaj, ako
njihovi paketi ne stignu na vrijeme.
Pametni kupci ne čekaju Crni petak, nego počinju gaziti preko
ljudi tjednima prije", rekao je Tom Stephen Colbert.
(Lukunić/Pixsell)
Gaženja preko ljudi u Hrvatskoj neće biti. Iako je zbog obustave
prometa i transporta Omikron unio mali predbožićni nemir: Hoće li
biti dovoljno umjetnih drvaca, kuglica,
ukrasa i poklona? Za sada su u hrvatskoj police pune, a u jednom
trgovačkom
lancu kažu da razloga za zabrinutost nema. Božićne zalihe već su
spremne.
"Svega ima za Božić, sve je pripremljeno, sve je nabavljeno tako
da smo
tek par dana prije Božića i Badnjak tako da nema straha. To se
nabavlja puno
unaprijed tako da je sve spremno", rekao je Slobodan
Školnik, predsjednik uprave Emmezete.
Ako ukrase i lampice naručujete iz Kine i Amerike, u tom slučaju će vam trebati strpljenja.
"Međunarodni transport u Europi je stabilan. Međutim, ako
govorimo prekomorskom međunarodnom transportu, koji se odvija
pomorskim i zračnim putem, on je u
neizvjesnoj fazi već dugo vremena i novi soj povećava tu
neizvjesnost. No ne očekujemo neke dodatne veće probleme od onih
koje imamo, a to su prije svega cijene", rekao je Petar
Šimić, direktor tvrtke za međunarodni transport.
"Pošiljke su do nas prije korone putovale avionom, sada cestovnim
prometom,
dobar dio pošiljaka iz Kine dolazi kopnenim putem i, primjerice,
zadržava se u
skladištima Amsterdama. Ali kada dođe u Hrvatsku, unutar par dana
je na adresi korisnika", otkrio je Krešimir
Domjančić, voditelj odnosa s javnošću Hrvatske pošte
No najvažnije je da bi ića i pića trebalo biti dosta, unatoč Omikronu.
(Sanjin Strukić/Pixsell)
"Svaki ozbiljan trgovački lanac ima dva ili tri dobavljača. Ako jedan zašteka, ako primjerice nabavlja iz Kine, drugi se možda pobrinuo za to. Rekao bih da će kupci, ono što su navikli, kupovati u 99% slučajeva i imati to na blagdanskom stolu", rekao je Drago Munjiza, direktor trgovačkog lanca Lonia.
Naša je poruka: Zdravlje si ukrao, ali nećeš i Božić!