Trgovci se pravdaju /

Niži PDV donio je više cijene. Građani za RTL: 'Divljaju cijene, to nije normalno više! Još će biti i gore za nas'

Štruca bijelog kruha za koju više nitko sa sigurnošću ne može reći koliko teži, u nekim je pekarnicama već 15 kuna

2.4.2022.
18:38
VOYO logo

Ono čega su se građani pribojavali, to se i dogodilo. Niži PDV od mesa i jaja do dječje hrane - donio je više cijene. Gotovo da i nema proizvoda koji je pojeftinio. Trgovci se pravdaju visokim nabavnim cijenama, i kažu da bi porast bio još i već da Vlada nije intervenirala. 

Niži PDV - cijene više! Trgovine i danas pune kupaca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Reki su da su spustili cijene, ja mislim da su digli – jako! Nemam komentara!“, kazala je Dragica Horvatić iz Zagreba. 

„Divljaju cijene, to nije normalno više! Još će biti i gore za nas“, rekla je Barbara Popač iz Zagreba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Velike najave o sniženjima više od 1000 artikala iz osnovne potrošačke košarice, tako su ostale samo najava!

„Dječja hrana je negdje oko 4 kune otišla gore, sapun 2 kune, papirnati ručnici oko 4 kune, meso 11 kuna, i jaja – ovisno o razredu u prosjeku su skuplja za jednu kunu“, rekla je Brankica Lisak, voditeljica poslovnice trgovačkog lanca.

Stoga i ne čudi što se prije kupnje okrene svaka kuna – jer život je nikad skuplji!

„Svatko gleda cijenu za 50, i za 10 lipa jer je ljudima bitno sačuvati. Poskupljenje nikoga nije zaobišlo“, izjavio je blagajnik Valentino Kuten.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Toaletni papir u prosjeku je poskupio 8 kuna, suncokretovo ulje oko 4. 5 kilograma brašna plaćamo 6 kuna više, a za litru trajnog mlijeka, potrebno je u prosjeku izdvojiti kunu više.

Image
o ne! /

Toaletni papir poskupljuje do 30 posto. 'Ako se ovako nastavi čeka nas nestašica toaletnog papira i još veće cijene'

Image
o ne! /

Toaletni papir poskupljuje do 30 posto. 'Ako se ovako nastavi čeka nas nestašica toaletnog papira i još veće cijene'

„Snizili smo PDV, ali su nabavne cijene rasle unatrag mjesec dana, odnosno prije nego je snižen PDV. – Tako da je za krajnjeg kupca cijena viša? Tako je, cijena je viša'', izjavio je Martin Evačić, predsjednik HUP-Udruge trgovina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Štruca bijelog kruha za koju više nitko sa sigurnošću ne može reći koliko teži, u nekim je pekarnicama već 15 kuna, a do Uskrsa bi mogla ići i do 20. Rastu i cijene svih vrsta mesa, najviše svinjetina. 

“Ona je zadnjih mjesec dana porasla preko 30 posto, papirna konfekcija rasla je preko 50 posto, i najavljen je daljnji rast cijena za 20-ak posto. Brašno će rasti sigurno još 15-ak posto, kruh isto petnaestak posto“, rekao je Evačić.

Od trenutka kad je Vlada najavila niži PDV, cijene su u prosjeku, kažu trgovci porasle za 30 posto.

„A dodatnu zbrku je unijelo i to što je dio trgovačkih lanaca već kad je Vlada donijela te mjere, pompozno najavljivao da su snizili cijene prije nego je Vlada snizila PDV, tako da sad ljudi uopće ne znaju koja je stara cijena, koja nova i gdje će ih tražiti“, izjavila je Ana Knežević, predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Niže cijene tražile su se i na tržnicama. Prodavači kažu – nismo imali izbora! 

„Kako bi rekao moj djed: Dijete moje, sve otišlo gore. Ajde ti meni reci bi li ja bila normalna da sam ostala na istim cijenama, da sama sebi skačem u grlo, a moram i ja od nečega živjeti“, komentirala je Anamarija Brkić, prodavačica na zagrebačkoj tržnici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Evo jutros recimo, paprika babura koja dolazi iz Turske, u Hrvatskoj je još nema. Nabavna cijena joj je 25 kuna plus PDV. Ja prodajem za 35!“, rekla je Đurđica Đurinić, prodavačica na zagrebačkoj tržnici.

S 13 na 5 posto snižen je i PDV na ribu, no cijene bi do Velikog petka bez obzira na niži PDV mogle narasti i do 20 posto. 

„Prije sa parangala mol bio veliki 70 kuna, sad baš gledam mali mol 60 – cijene su krešile“, izjavio je Ljubo Jermelić iz Splita.

„Kupila sam dvije ribe za sebe i muža – 70 kuna, to je prestrašeno!“, komentirala je Ursula Jukić iz Splita.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gotovo kontradiktorno, građani se nadaju da će se ove, iako više cijene što dulje zadržati. Jer do uskrsne šoping groznice situacija bi mogla biti još gora.

Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo