OGLAS

o ne! / Toaletni papir poskupljuje do 30 posto. 'Ako se ovako nastavi čeka nas nestašica toaletnog papira i još veće cijene'

Image
Foto: Shutterstock

Mnogi proizvođači higijenske papirne konfekcije podigli cijene od kolovoza prošle godine do danas gotovo 45 posto

1.4.2022.
8:42
Shutterstock
VOYO logo

Proizvođači higijenske papirne konfekcije povećali su, ili najavili povećanje, cijena za čak 20-30 posto. Delt papir podigao cijene 25. ožujka oko 19 posto, Zewa podiže cijene 23 posto od 1.travnja, Euro Rosa 24-29 posto od 5. travnja dok Violeta cijene diže 15-20 posto od 8. svibnja, piše Lider.

Iz Delt papira kažu da su, kao i njihovi konkurenti, podigli cijene od kolovoza prošle godine do danas gotovo 45 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Razlog je povećanje cijena sirovina, celuloze koja je od prosječne cijene od 900 eura po toni skočila na 1.500 eura po toni. Uz taj porast značajno je poskupio i materijal za pakiranje posebno kartonske folije i kutije kao i logistika. Danas logističari uz redovnu cijenu na fakturu za prijevoz robe stavljaju posebnu stavku kao dodatak zbog cijene dizela'', izjavio je Krunoslav Kišak, suvlasnik i direktor Delt papira.

''Prije početka rata drastično poskupljenje celuloze je uzrokovala cijena plina gdje su naši dobavljači plaćali cijenu prije od 11-16 eura po MW/sat-u  koja je skočila do 90 eura. Naime, prilikom tzv. kuhanja celuloze i samog postupka dobivanja papira iz celuloze potrebna je velika količina energije, tehnologija tvornica papira se bazira na energiji dobivenoj iz plina'', dodaje Kišak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od početka rata u Ukrajini to poskupljenje je, dodaje Kišak, ponekad i išlo do 240 eura što je uzrokovalo gašenje i zaustavljanje proizvodnja papira u Njemačkoj, Italiji, Španjolskoj i Rumunjskoj, a samim time je nastala neravnoteža ponude i potražnje. Isto tako, Rusija i Bjelorusija su imale određeni udio prodaje na tržištu EU-a sa sirovinom celuloze i papira koje sada trenutno nema.

''Ono što nam sigurno predstoji jest, ako se situacija s cijenom plina ne stabilizira te on nastavi s ovakvim oscilacijama, nestašica toaletnog papira i ručnika te ostalih sličnih proizvoda uz još veće cijene za potrošače'', rekao je Kišak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Delt papir izvozi trenutno 60 posto ukupne proizvedene robe na tržišta EU-a, Bliskog istoka i Japana, a 40 posto prodaje na domaćem tržištu.

''Za sada smo osigurali da naši kupci ne osjećaju nestašicu papira koja je evidentna u gore navedenim zemljama međutim cijena se korigira  na tjednoj bazi'', istaknuo je Kišak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Tmurno raspoloženje /

Ratna psihoza u Njemačkoj: Građani stvaraju zalihe i raspituju se o bunkerima

Image
Tmurno raspoloženje /

Ratna psihoza u Njemačkoj: Građani stvaraju zalihe i raspituju se o bunkerima

Iz drugog domaćeg proizvođača papirne konfekcije, Euro Rose, također kažu da su cijene porasle zbog više sile - ratnog stanja, cijene sirovina, energenata, rada i transporta.

Iz Violete, tvrtke u vlasništvu hercegovačkog poduzetnika Petra Ćorluke koja ima proizvodni pogon pored Zagreba, potvrđuju da su ''primorani najaviti novu korekciju veleprodajnih cijena koja će stupiti na snagu od 08. svibnja 2022.''

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brak na prvu Australija
Brak na prvu
Azbuka našeg života
Love Island: All stars
Hell's kitchen
default_cta
Poseta
Dosje Jarak
Obiteljske tajne
Alvin i vjeverice
San snova
default_cta
Svemirski gusar
Ljubavna zamka
Monte carlo
VOYO logo