Na bivšem teretnom kolodvoru na zagrebačkoj Peščenici nekada je bilo pet kolosijeka, a sada su tračnice počupane. Puno veća šteta je kad se čupa s još uvijek aktivnih pruga jer tada staje i promet, ali sva materijalna šteta je nevažna naspram opasnosti po život kojoj se kradljivci izlažu.
"Ugrožavaju svoju sigurnost i imovine i može biti velika posljedica takvim činom", istaknuo je Marijan Pavličević, rukovoditelj poslova upravljanja sigurnošću iz HŽ Infrastruktura.
Međutim, prema policijskim statistikama u 2014. godini, takvih krađa je 1.000, prošle godine duplo manje. I na terenu se osjete ove brojke.
Razlog za pad krađa objašnjavaju otkupljivači, koji su nekada zadnja karika u tome lancu.
"Stroža je zakonska regulativa i isplate su samo na žiro račun i to je također pridonijelo smanjenju krađa", rekao je Željko Teufel, član Uprave CIOS-a.
Bez obzira što osim žiro računa, treba pokazati i osobnu i predočit OIB, ukradena roba još uvijek uspijeva naći put do kupca. Uz sve to kao naizgledniji razlog za manji broj krađa otkupljivači vide i dvostruko manjoj cijeni metala, prije dvije godine kilogram se prodavao za kunu, a sada za 50 lipa, ali i uz tu cijenu - još uvijek kradljivaca ima.