U Dubrovnik je uplovio pri kruzer ove godine. Costa Venezia na svom je prvom putovanju, a u Dubrovnik je jutros dovela više od 4 tisuće putnika i 1200 članova posade. Otvorena je tako kruzer sezona 2019. u kojoj će Dubrovniku stići više od 800 tisuća putnika, i u koji će veliki brodovi uploviti ukupno 477 puta.
Da dođu u Dubrovnik, ali i da posjete ostatak Lijepe naše, turiste diljem svijeta animira Hrvatska turistička zajednica - trenutno u Berlinu gdje se održava jedan od najznačajnijih turističkih sajmova u svijetu.
Sajam prati RTL-ova reporterka Kristina Čirjak
Nijemcima Hrvatska preskupa, Capelli ne želi rezati cijene
Domaćim pršutom, sirom i zanimljivim koktelima splitsko dalmatinska županija privlači turiste i premijerno se predstavlja na sajmu. Dašak Dalmacije donijeli su u Berlin.
Nijemci vole Hrvatski i oni su nam ključni gost. Lani ih je našu zemlju posjetilo 3 mIlijuna. Međutim, prve brojke u ovoj godini kažu da im naša obala više nije toliko zanimljiva, odnosno buking je nešto sporiji.
"Nisam putovao u Hrvatsku, išli smo u Maroko, Španjolsku, Italiju", kaže Steven.
"Ne planiram aktivno, ali sigurno je mjesto na koje bih voljela otići, zašto ne?", kaže Malesandra.
Zato se Hrvatska na najvećoj turističkoj burzi mora predstaviti u najboljem svjetlu i skupiti što bolje ugovore. Neki partneri od Hrvatske traže rezanje cijena za 10 do 15 posto.
"Neke mediteranske zemlje poput Hrvatske i Italije i druge povisile su cijene, previše posljednih godina. To u kombinaciji sa skupljim letovima čine te turističke pakete skupljima u odnosu na neke druge destinacije. Tako da obitelji radije odlaze u Tursku."
Ministar turizma je optimističan, nije za rezanje cijena.
"Ja stalno upozoravam da ne idemo sa smanjivanjem cijena da budemo strpljivi to je sad igra živaca ali cemo se prelomiti za tri do četiri tjedna i moci tocno reci situacija s njemačkog trzistem", kaže ministar Gari Capelli.
Plan je, kažu raditi na kvaliteti, ali i dodatnoj promociji.
"Zato je turističko vijeće donijelo odluku o dodatnih 10 milijuna koje ćemo usmjeriti u promociju i na taj naičn doprinijeti dodatnoj vidljivosti Hrvatske", kaže Kristjan Staničić, direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice.
A za to su sajmovi na kojima se predstavlja 180 zemalja i na kojima se sklapaju ugovori vrijedni 7 milijardi eura idealna prilika.