Njihov susret nestrpljivo se iščekivao prvenstveno zbog spora Ina-MOL. Osim toga, javnost zanima hoće li i kakvu će ulogu imati Mađari u gradnji LNG terminala na Krku.
Prošla je Vlada završila u dvije arbitraže s MOL-om oko upravljačkih prava u Ini i s MOL-ovim zahtjevom za naknadu štete za plinski biznis. HDZ je tada često isticao da je dogovor s MOL-om moguć, ali da ga Milanovićeva Vlada ne želi ili ne zna postići. Osim toga, Mađari posljednjih godinu dana negoduju jer ih Vlada isključuje iz priče oko LNG terminala.
Orešković i Karmarko krajem tjedna su se, u manje od 24 sata, odvojeno sastali s Orbanom u Bruxelessu. Navodno se nisu doticali Ine u kojoj mađarski MOL ima najveće pojedinačno vlasništvo.
Vlada ih nije htjela uključiti onako kako Budimpešta želi
Karamarko je kazao kako na sastanku "nije bilo riječi ni o sporu Ina– MOL" oko upravljačkih prava niti o energetskoj sigurnosti.
Mađarska je sigurno zainteresirana za to da u u LNG-u na Krku dobije još jedan izvor za dobivanje plina. Ne zna se jesu li se njene tvrtke javile na natječaj među sedam potencijalnih ulagača u LNG ili su među onima koje će biti zakupci plina.
Iako Karamarko šuti, Orešković je otkrio da je s Orbanom razgovarao o investicijama, spominjao je prugu Rijeka-Mađarska, ali i LNG terminal na Krku te druge projekte u energetici.
Mađari su nezadovoljni suradnjom s Hrvatskom oko LNG-a jer ih Milanovićeva Vlada nije željela uključiti u taj projekt na način na koji to Budimpešta želi.
Ministar vanjskih poslova Péter Szijjárt požalio se Miri Kovaču lani u Dubrovniku da je njegova zemlja ponudila pomoć, čak i financijsku, za LNG terminal na Krku ili plutajući LNG no od naše strane nije bilo odgovora. Odnosi dviju zemalja nikad nisu bili lošiji, ustvrdio je, a to je bilo prije svađe oko postupanja u izbjegličkoj krizi.