Propast bivših giganata: Bez posla samo u ovom gradu ostalo 20.000 ljudi

Bivši zaposlenici likvidiranih i propalih zadarskih tvrtki, mirnim će prosvjednim skupom danas izraziti svoju podršku radnicima Remontnog brodogradilišta Lamjana iz Kali na otoku Ugljanu.

23.4.2014.
7:54
VOYO logo

U vihoru pretvorbe i privatizacije uništeno je oko 50 zadarskih tvrtki, nekadašnjih giganata čijom je propašću, prema grubim procjenama, svoja radna mjesta izgubilo oko 20.000 Zadrana.

Spomenut ćemo samo neke tvrtke čiji će se predstavnici danas u 10 sati okupiti ispred Trgovačkog suda u Zadru; to su Transport, Croatia Zadar Line, Zadranka, Polikem, Zadarcommerce, Kemoplast, Mesopromet, Otočanka, Bagat, TIZ, Tvornica duhana…

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nužnost promjene

"Svi skupa s nama izraziti potporu, ali će ukazati i na neodrživost takve stečajne politike u Hrvatskoj, pa i u Zadru gdje se stečajevi obično vode sa likvidacijom tako da je vrlo malo tvrtki očuvano u stečaju. Ukazat ćemo na nužnost da se promijeni stečajna politika i izmjene stečajnog zakona, da se omogući da prioritet bude oporavak tvrtke, proizvodnja, razvoj, a ne namirenje vjerovnika", ističe pravni zastupnik SSSH Vedran Uranija.

Ugovor od milijun kuna mjesečno

20 godina kasnije, smatraju radnici, prema uhodanom scenariju, pokušava se uništiti remontno brodogradilište Lamjana kojemu je prije samo nekoliko dana novi stečajni upravitelj Alain Kahn najavio brzu i sigurnu smrt i to najkasnije 1. lipnja. Danas međutim, priča drukčije. Jučer je naime podnio prijavu za novi posao, popravak platforme Labin, ugovor koji nosi gotovo milijun kuna mjesečno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Likvidacija je kad se okonča stečaj. Mi smo rekli od 1.6. da ćemo okončati sa radnim odnosima, a ne da će se tvrtka kao tvrtka likvidirati. Ona će i dalje postojati. Javit ćemo se na taj natječaj i vidjet ćemo. Koliko sam čuo, 1.8. bi došla ta platforma. Ili ćemo mi to odraditi s nekih 20-ak radnika ili će u međuvremenu doći koncesionar", kazao je Kahn.

Nije tajna da skupština vjerovnika koncesiju nad škverom želi prenijeti na riječku tvrtku 'M-inžinjering'. Sindikalac Mario Košta kaže kako je sve to dio prozirne igre kojoj je cilj uništiti škver.

"M-inžinjering' je već 18. dan nakon otvaranja stečaja bio nominiran da će preuzeti najprije travel lift, a poslije toga koncesiju. Oni su od početka uključeni u kriminalne radnje oko brodogradilišta. Vlasnik te tvrtke 'M-inžinjering' je državi dugovao 5.380.000 kuna poreza i mi smo to prikazali državi. Kad smo otišli u stečaj, njegova druga tvrtka Navi Marin je dugovala 140.000 kuna, a mi smo za 172.000 otišli u stečaj. Dakle, da je on platio taj dug, ostalo bi 32.000 kuna i mi radnici bi to skupili između sebe i platili taj dug", naglašava Košta kojemu je jučer i službeno uručen izvanredni otkaz kaže kako je jedino Vlada mjerodavna za prenošenje koncesije te da se u tom smislu treba raspisati javni natječaj, a ne dijeliti koncesije ispod žita.

"Zločinačka organizacija je preuzela škver uz pomoć države, a hoće li država na kraju vidjeti što je napravila,ne znam. Nadam se da hoće. Možda sam malo naivan i možda sam gledao puno kaubojskih filmova, još uvijek očekujem da će konjica nastupiti. Samo da ne bude kasno", poručio je Košta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo