Hrvatska je napokon jedinstvena. Večeras će se spojiti zadnji segment Pelješkog mosta - 250 tona težak čelični komad jedino je što još dijeli stanovnike krajnjeg juga od ostatka zemlje. RTL spajanje Pelješkog mosta prati s kopna, s mosta i iz zraka.
RTL-ov reporter Boris Mišević je na gradilištu u mjestu Brijesta razgovarao s ministrom prometa Olegom Butkovićem i predsjednikom uprave Hrvatskih cesta Josipom Škorićem.
"Osjećamo se svi ugodno i sretno i zadovoljno jer je ovo veliki dan. Spaja se hrvatski teritorij nakon više od 300 godina, a spajamo i Pelješki most, jedan od najvećih mostova u Europi. Znamo što on znači za Hrvatsku", kazao je Butković.
"Bilo je objektivnih razloga zašto nije izgrađen do sada, znamo da je 2009. došla velika financijska kriza. Europski fondovi su nam omogućili da gradimo velike infrastrukturne projekte, jedan od njih je i Pelješki most, a 85 posto su bespovratna sredstva. Nije to samo most, to je 30 kilometara pristupnih cesta. Nakon današnjeg svečanog obilježavanja spajanja hrvatskog teritorija radovi će se nastaviti dalje. Ići će se na dovršetak mosta i pristupnih cesta, a iduće godine prije turističke sezone ćemo ga otvoriti i pustiti u promet", kazao je Butković.
Kazao je da bi iduće godine u lipnju trebali biti napravljeni svi radovi.
"Neće biti naplate cestarine i mostarine nikada. To je bio uvjet kod europskog financiranja. Hrvatske ceste će upravljati mostom, održavati ga i nikakvih problema oko toga neće biti. Nakon ovoga se projekt privodi prema kraju", kazao je.
Kazao je i da večeras stiže premijer Andrej Plenković te nekoliko ministara.
"Red je da je tu predsjednik Vlade, najodgovorniji je i najzaslužniji jer je pomogao u ključnim trenucima. Imali smo određenih problema s BiH i onda je trebalo, budući da je bilo EU financiranje osigurano, razgovarati s Europskom komisijom da se to ne zakomplicira, predsjednik je dao ruke. Operativno smo se bavili tim projektom najviše i da to ovako veličanstveno izgleda", kazao je ministar Butković.
Škorić je otkrio zašto se most spaja baš u ponoć.
"Razlozi su tehničke prirode. Znamo i sami da su temperaturne oscilacije važne kod gradnje ovakvih elemenata jer postoje oscilacije u materijalu. Iskustvo dosadašnje je da u vremenu od 23 do 24 sata da je ta temperatura najoptimalnija za izgradnju", kazao je.
Škorić je kazao i da je sam projekt izazovan i složen.
"Jedan od izazova je funkcioniranje izgradnja ceste i doprema materijala i opreme. Svi su to izvoditelji znali kod ugovaranja posla i radi se o ozbiljnim tvrtkama koje imaju iskustva u takvim poslovima", kazao je.
Škorić je kazao i da je plan da se do konca lipnja iduće godine završe pristupne ceste.
"Ne volim govoriti pristupne ceste jer se radi o jedinstvenom projektu cestovnog povezivanja južne Dalmacije. To je 32 kilometra složene prometnice. Kada govorimo o mostu govorimo o 2,4 kilometra. Radi se i most preko Malostonskog zaljeva, koji je blizu 500 metara duljine, 4 velika tunela. Jako je složen projekt. Kada govorimo o pomaku, nakon 300 godina povezivanja Hrvatske da li će biti nešto šest mjeseci prije ili kasnije na ovakvom projektu, a znamo i sami da smo imali problema s javnom nabavom i da je bilo niz žalbi te da je bio covid, tih šest mjeseci neće biti problem. Žao mi je, ali očekujem razumijevanje za to", kazao je Škorić