otkriveno / Ne treba vjerovati čokoladnim žitaricama: Imaju 30 posto više šećera nego što piše na pakiranju

Prevelika količina šećera u njima lako dovodi do debljanja

5.5.2021.
21:00
VOYO logo

Veliko istraživanje u šest europskih zemalja, među kojima je i Hrvatska, pokazalo jer da u mnogima omiljenom doručku ili desertu - čokoladnim žitaricama, ima i 30 posto više šećera nego što zapravo piše.

Ne preporuča se konzumacija

Samo u Hrvatskoj analizirano je 18 vrsta čokoladnih kuglica i pahuljica koje se mogu naći na policama trgovina. Neke od njih zbog visoke razine šećera ne preporučuju se za konzumaciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovom jelu ujutro teško mogu odoljeti i odrasli i djeca. No, kako je pokazalo testiranje u sklopu europskog projekta - čokoladne pahuljice najbolje bi bilo izbjegavati. Prevelika količina šećera u njima lako dovodi do debljanja, a tu su i ostale opasnosti za zdravlje.

''Sve je to u nekim okvirima, ali opet to nije to. Ako vi imate problema sa šećerom, a njega ima 30 posto više nego što se prikazuje na ambalaži postoji mogućnost da ćete vi imati određenih problema i to je sad već igranje sa zdravljem potrošača'', rekao je Igor Vujović, predsjednik Unije potrošača Hrvatske.

Kako objašnjavaju liječnici, problematični su i natpisi na kojima se ističe porcija serviranja i što ona sadrži.

''30 grama to su doslovno tri žlice i sad recite vi meni ili nekom odraslom, djetetu ili adolescentu što znači 30 grama. I oni si naprave tu nutritivnu vrijednost, i ona je na 30 grama super. Nema baš puno šećera, zasićenih masnoća. To je samo 117 kalorija i to je super. Međutim, naravno da djeca pojedu tri puta više. Pojedu 60 minimalno ili 90 ili 100 i to je već više od 300 kalorija. To je tri puta više šećera, masnoća i to je problem'', izjavila je Eva Pavić, rukovoditeljica Sektora za prehranu i dijetetiku KBC-a Zagreb.

Tim stručnjaka koji je testirao čokoladne žitarice u Hrvatskoj ističe kako su deklaracije na proizvodima nejasne i da su se i sami jedva snašli u njima. A na proizvodima su i drugi natpisi koji mame potrošače.

''Znači analiza je utvrdila da neki proizvodi imaju dodatne tvrdnje o vitaminima i o dodatnim mineralima. Takve tvrdnje su često mamac za roditelje, a oni u žurbi nekad samo posežu za čokoladnim žitaricama'', izjavila je voditeljica projekta Kristina Petljak.

I dok podaci istraživanja još nisu u potpunosti Objavljeni, imena nekih proizvoda koji se preporučuju i ne preporučaju već su poznata, a isto tako, zna se gdje se oni nalaze pa i kupci, uz malo više pozornosti, mogu izbjeći one lošije proizvode.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo