S 27. prosincem počinje zimsko sezonsko sniženje. Proizvodi su u prosjeku sniženi između 20 i 50 posto, a u 60 dana propisanoga trajanja sniženja redovna cijena i nova snižena cijena moraju se iskazati jasno, vidljivo i čitljivo.
Ne nasjedajte na zamke trgovaca! Doznajte koja su vaša prava i kako sigurno šopingirati
Obratite pozornost na cijene istaknute na proizvodima. Trgovac je dužan prodati proizvod po cijeni koja je istaknuta na proizvodu ili na prodajnom mjestu.
Trgovac vam je dužan izdati račun. Ako ste kupili proizvod na kojem se kasnije pojavio materijalni nedostatak, možete se putem pisanog prigovora obratiti trgovcu. Način podnošenja pisanog prigovora mora biti istaknut u prodavaonici. Trgovac je na vaš pisani prigovor dužan odgovoriti u roku 15 dana od dana zaprimanja prigovora.
Trgovci često nude uslugu zamatanja poklona. Obratite pozornost je li trgovac istaknuo da je zamatanje poklona besplatno ili se plaća, te naplaćuju li se dodatno papir za zamatanje i ukrasi. Trgovac sve navedeno mora istaknuti jasno, vidljivo i čitljivo u prodavaonici.
Kod nas je pravno regulirano kako trgovac mora prihvatiti zamjenu proizvoda ili omogućiti povrat novca samo ako proizvod ima materijalni nedostatak (grešku, kvar). Doduše, velik broj trgovaca zbog dobre reputacije prihvatit će zamjenu odjeće i obuće za veći ili manji broj, i to samo uz predočenje računa.
Trgovac ne smije ni odbiti reklamaciju proizvoda koji ima materijalni nedostatak, ako uz proizvod nije predana originalna ambalaža ili ako je kupljen po sniženoj cijeni. Da bi se zaštitili, potrebno je sačuvati račun kao dokaz kupnje u slučaju da se proizvod reklamira zbog nedostatka.
Pročitajte komentare drugih potrošača, odnosno informirajte se o iskustvima drugih potrošača koji su kupovali proizvode putem internet stranice trgovca od kojeg namjeravate kupiti proizvod i to putem društvenih mreža i foruma.
Plaćajte sigurnim sredstvima plaćanja, primjerice plaćanje pre-paid karticom (karticom sa limitiranim iznosom sredstava) ili putem PayPal servisa često su najsigurniji način plaćanja putem interneta.
Ukoliko plaćate kreditnom karticom, a nastane problem s kupnjom, možete se obratiti svojoj kartičnoj kući i poništiti transakciju te zatražiti povrat novca kroz proces zvan chargeback.
Rok za povrat robe kupljene online je 14 dana od dana kupovine – netočno! Rok za povrat robe u trajanju od 14 dana kreće od trenutka kad ste artikl preuzeli, odnosno kad vam je bio dostavljen. Cijela priča inače ne bi imala smisla, naime, pretpostavka je da kupci koji su robu kupili online nisu imali prilike artikl razgledati prije kupovine, zbog čega im se daje period od dva tjedna od dostave robe da ga vrate ako im se uživo ipak ne sviđa. Nažalost, mnogi online trgovci ovo pravilo interpretiraju pogrešno pa su čak u svoje opće uvjete poslovanja unijeli odredbu prema kojoj se rok za povrat računa od trenutka kupovine robe. Ako vas trgovac suoči s takvim zahtjevom, pojasnite mu da nije u pravu, a ukoliko nastavi inzistirati, uložite službeni pisani prigovor trgovini.
Većina trgovaca, a zakoni će im ovdje davati za pravo, u uvjetima određuju da se za robu kupljenu online imate pravo predomisliti u roku od 14 dana te je vratiti u dućan, ali će vas upozoriti na to da je morate isporučiti nazad u originalnom pakiranju. I tu će biti u pravu, jer se taj period od 14 dana smatra nekim probnim razdobljem u kojem vi još iskušavate kupljeni artikl pa nema nikakvog razloga da prije nego što ste odlučili hoćete li ga zadržati, poderete i bacite originalno pakiranje. Dakle, robu raspakiravajte oprezno, kutiju spremite negdje sa strane, a ako vam baš tako jako smeta, bacite je tek 15. dana od kupovine.
Ako ste prilikom kupovine i naručivanja nekog proizvoda s trgovinom dogovorili dostavu robe na adresu, a posebno ako ste za to još i platili, tada ste ugovor o dostavi robe sklopili s trgovcem, a ne s dostavljačkom službom, pa se ne dajte impresionirati ako vas trgovac uputi da problem rješavate s kuririma. Njih ne morate i ni u kojem slučaju nemojte zvati u slučaju problema s paketom jer oni nisu vaša odgovornost. Ugovor i poslovne odnose s njima dogovorila je sama trgovina te vas se njihovi međusobni odnosi ne bi smjeli ticati. Naravno, situacija je drugačija ako ste sami organizirali dostavu robe iz trgovine na adresu jer u tom slučaju trgovac doista nije odgovoran ako se vaša roba putem izgubi, ošteti ili nešto treće.
Građani se susreću s nizom situacija tijekom 'šopingiranja' u kojima ne znaju kako postupiti pa onda najčešći ishod bude na njihovu štetu. Navest ćemo neke od problema i savjete kako postupiti u takvim slučajevima.