Nezadovoljni čestim napadima na vozače javnog i linijskog prijevoza, Udruga sindikata vozača i prometnih radnika Hrvatske (USVPRH) i Sindikat prometa i veza Hrvatske (SPIVH) su oštro kritizirali postupanje policije i zatražili da se bolje zaštite vozači, a da se napadi prestanu sankcionirati samo kao prekršaji, već kao kaznene prijave.
Predsjednik USVPRH Anto Jelić poručio je da su zbog povećanog broja napada u zadnje vrijeme vozači javnog prijevoza u Zagrebu revoltirani i nezadovoljni. Kaže da je ministru, pravosuđu i Vladi uputio dopis da se Zakon mora primjenjivati.
"Tražimo prvo da se zaustavi neopravdano i nerazumno privođenje i zadržavanje u istražnom zatvoru vozača koji je imao prometnu nesreću, a nije bio u alkoholiziranom stanju, niti je bila obijesna vožnja. Ispitani su svi svjedoci, odnosno nije bio niti jedan opravdan razlog da ga se privede i prenoći u pritvoru. Iako imamo sličnu situaciju kad vozač na Žitnjaku nije priveden i niz drugih primjera jer se smatralo da se dogodila nesreća te da nije utvrđenja krivnja vozača", rekao je.
Istaknuo je da se nakon napada na vozače i kontrolore uglavnom podnose prekršajne prijave, iako su još tijekom prosvjeda 2019. izborili članak Zakona koji govori da se napad na osobu kojoj je povjerena javna djelatnost sankcionira tako da se pokreće kazneni postupak, a da je za napadača predviđena kazna zatvora umjesto novčane kazne.
"Ali imamo situaciju da policija u Zagrebu stalno prekršajno prijavljuje i onog koji je napao vozača i vozača za kršenje javnog reda i mira", dodaje.
Prošle su godine, kaže, zabilježena četiri fizička napada s težim posljedicama i 19 verbalnih sukoba s pokušajem napada, a i jučer se na okretištu Remiza dogodio novi napad na vozača ZET-a.
"Sve se dogodilo u sedam sati i dvije minute. Vozač je otvorio vrata i rekao 'molim vas da izađete, krajnje je stajalište'. Došao je neki tip, udario ga dva puta, razbio mu mobitel i pobjegao. Policija je došla i napravila prekršajnu prijavu i rekla da kaznenu prijavu mora vozač sam pokrenuti", otkrio je Jelić.
O slučaju djevojke iz Zaprešića
Smatra da su vozači izloženi neprestanom linču te da dosta ljudi strada na drugim mjestima pa se žele okoristiti situacijom i reći da su stradali u autobusu kako bi dobili neku novčanu naknadu.
"Kao što je primjer djevojke iz Zaprešića. Uvjeravam vas da nije moguće da netko unutra (u autobusu ili tramvaju op.a.) ima strganu ruku, da se dogodi neka teža nesreća, a da vozač ne zna", tvrdi. Postoje ljudi koji misle da će se okoristiti tako. Pali su na nekom desetom mjestu pa tuže vozača", tvrdi.
Rekao je da su spremni na prosvjede i zaustavljanje cijele Hrvatske. "To vam obećavamo, sigurno ćemo to napraviti ako netko ne počne raditi svoj posao", zaključio je Jelić.
Nadovezao se i predsjednik SPIVH Stjepan Lisičak koji istaknuo više primjera gdje i na javnolinijskom prijevozu nisu bile poduzete adekvatne mjere sukladno Zakonu. I on smatra da bi se određeni incidenti koji su okarakterizirani kao prekršaj trebali smatrati kaznenim djelom.
"Putnik ulazi sa psom, stavi ga na sjedalo i pas onda urinira po sjedalu, pa drugi putnici traže vozača da zaustavi autobus. Putnik napada vozača i svađa se s njim, on je pod stresom, ali nema nikakve prijave", dodao je.
I predsjednik SSSH Mladen Novosel zatražio je pred novinarima da se zaštite vozači.
POGLEDAJTE VIDEO: 'Dok me vukao autobus ZET-a gledama sam kotač i molila da ne završim pod njim. Pala sam, a nije ni stao'