Nakon što su jučer mediji prenijeli vijest kako Volkswagen planira uložiti nekoliko milijardi eura u gradnju nove tvornice, za koju postoji mogućnost da će se graditi u Hrvatskoj, u akciju privlačenja automobilskog giganta u Lijepu Našu uključili su se brojni poduzetnici.
"Vlada mora učiniti doslovno sve što je potrebno da bismo privukli snažnog njemačkog investitora u industriji koja velikim investicijama kreira nova radna mjesta, ostvaruje visoke razine i diktira novi tehnološki razvoj. To znači da bismo na tom putu trebali slijediti recept Slovačke, poznate po tome što je prije njezinog ulaska u EU, slovačka administracija otvorila tzv. velika vrata upravo automobilskoj industriji: osigurala joj je lokacije za gradnju koje su ustupljene bez naknade, a isto se tiče i kompletne infrastrukture, pa je kroz određeno razdoblje uvela oslobođenje od plaćanja poreza. Sve to trebala bi učiniti i naša Vlada, jer Hrvatska ovu šanse ne smije propustiti", rekao je za Poslovni dnevnik poduzetnik Branko Roglić, vlasnik Orbica i predsjednik Nadzornog odbora Hrvatske udruge poslodavaca.
Rimčeva uloga
Dodaje kako ulogu u tome ima i Mate Rimac u čijoj se tvornici automobila potkraj lipnja održao sastanak između Vlade, Hyundaija i Porschea, inače dijela VW grupe. Smatra kako je to bio jasan poziv autoindustriji za ulaganje u proizvodne kapacitete u Hrvatskoj.
O mogućoj akviziciji Volkswagena oglasio se i sam Rimac rekavši kako je tim putem otvoren "komunikacijski kanal Vlade i velikih igrača automobilske industrije." Večernji javlja kako Rimac smatra da će Vlada iskoristiti analize, prijedloge i kontakte za privlačenje ovakvih investicija.
Ništa od tvornice
No, zaokret u priči je stigao iz samog Volkswagena. Naime, iz tvrtke su najprije poručili kako neće graditi tvornicu u Turskoj zbog sukoba sa Sirijom, a kao zemlje u kojima se tvornica trebala graditi spominjale su se Srbija, Bugarska, Rumunjska i Hrvatska. No, šef proizvodnje Volkswagena Andreas Tostmann demantirao je da traže lokacije, javlja Novac.hr.
"Pratimo razvoj situacije. Planovi za Tursku trenutačno su na čekanju. U ovom trenutku ne tražimo aktivno alternativne lokacije", kratko je poručio Tostmann.
Makroekonomist Goran Šaravanja smatra da je Turska otpočetka konkurirala kao lokacija nove tvornice u kojoj bi trebalo biti zaposleno 4000 ljudi, ali i da Hrvatska ima svoje šanse.
"Očigledno je da su kriteriji VW-a otpočetka bili veličina tržišta i jeftina radna snaga, što Turska zadovoljava. Međutim, ono što im nedostaje, a Hrvatska ima, jest politička i makroekonomska stabilnost", zaključio je.