NOVI SUSRET S MORRISSEYJEM /

Najveći rock pjesnik konačno se vratio Zagrebu

Image
Foto: Grgur Zucko/PIXSELL

Morrissey je pred nas bacio sve svoje srušene snove, samoću i izgubljene iluzije te nas natjerao da u glas pjevamo kako želimo umrijeti u zastrašujuće lijepoj "Asleep".

13.12.2014.
14:00
Grgur Zucko/PIXSELL
VOYO logo
VOYO logo

U skoro devet godina koliko je prošlo od prvog susreta najvećeg indie pjesnika Morrisseyja i zagrebačke publike promijenilo se stvarno puno toga. Naš glavni grad tih je godina još uvijek isuviše rijetko predstavljao poželjnu koncertnu destinaciju velikim imenima svjetske glazbe, a i malo tko je mogao pretpostaviti kako će INmusic, tada još mali dvodnevni festival na Šalati, prerasti u mjesto na kojem ćemo u budućnosti gledati Sonic Youth, Mobyja, Stoogese, Arctic Monkeyse ili The Black Keys.

Što se nekadašnjeg pjevača beskrajno utjecajnih Smithsa tiče, on je u međuvremenu snimio niz fantastičnih pjesama i dva osrednja albuma, nastavio borbu protiv vječnih neprijatelja kao što su "mesožderi" i kraljevska obitelj, ali i šokirao obožavatelje otkazivanjem nastupa i zdravstvenim problemima koji su kulminirali nedavnim, premda ne do kraja provjerenim, otkrićem kako boluje od raka.

Uoči svirke na Velesajmu, potvrdio je težak karakter napustivši pozornicu u Varšavi zbog dobacivanja nekoga iz publike, zbog čega je zaista bilo veliko pitanje kako će izgledati njegov drugi zagrebački koncert. Srećom, razloga za zabrinutost nije bilo - nakon polusatnog odavanja počasti svojim uzorima (Ramones, Sandy Show, New York Dolls...) u obliku starih snimaka prikazivanih na velikom platnu, pomiješanog s prizorima naslađivanja zbog smrti MargaretThatcher, Moz i njegov bend krenuli su moćnom verzijom klasika Smithsa "Queen Is Dead".

Image
Foto: Grgur Zucko/PIXSELL

Morrissey

Pošto sam nedavno pogledao i amsterdamski nastup JohnnyjaMarra, imao sam idealnu priliku procijeniti kako ista skladba zvuči u izvedbi dvojice ključnih članova te legendarne manchesterske četvorke i zaključiti kako se Morrisseyjev prateći sastav ni u kom slučaju ne može mjeriti s onim bivšeg mu gitarista, ali zahvaljujući njegovom vokalu uvijek će biti mnogo bliža onom veličanstvenom otvaranju slavnog istoimenog albuma.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svi koje je na Velesajam u petak dovela nostalgija nisu baš došli na svoje pošto su set-listom dominirale pjesme s aktualnog albuma "World Peace Is None Of Your Business" koje su, pogotovo tribute beat generaciji "Neal Cassidy Drops Dead", psihodelična "Istanbul" i popistična "Kiss Me A Lot", zvučale neusporedivo superiornije studijskim originalima. Reakcije okupljenih na nove stvari ugodno su me iznenadile te je čak i manje poznata "Scandinavia", objavljena kao bonus spomenute ploče, ispraćena gromoglasnim aplauzom.

Mozzer je ponovno objašnjavao kako je ubijanje životinja zločin pa su "Meat Is Murder" pratile brutalne scene "radnog dana u klaonici", pred nas bacio sve svoje srušene snove, samoću i izgubljene iluzije te nas natjerao da u glas pjevamo kako želimo umrijeti u zastrašujuće lijepoj "Asleep" koju je na bisu izveo praćen samo klavirom.

Image
Foto: Grgur Zucko/PIXSELL

Morrissey

Jedan od vrhunaca čitavog koncerta svakako je bila "Everyday Is Like Sunday", prvi pravi hit samostalne mu karijere koji je te davne 1988. godine nagovijestio kako bi u budućnosti mogao dosegnuti, ako ne i nadmašiti, čak i pjesme koje je pisao s Marrom. To se na kraju nije dogodilo, no iza sebe je ipak ostavio impresivan opus te je, kao što je potvrdio i u prepunom Paviljonu 9 zagrebačkog Velesajma, uspio itekako dostojanstveno ostariti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
savrseni kandidatkinje
GLEDAJ ODMAH!
VOYO logo