Super Bowl ili finale američkoga nogometa najgledaniji je i marketinški najveći sportski događaj na svijetu. Svake godine gleda ga oko 150 milijuna ljudi, a oko njega se vrte ne stotine nego milijarde dolara. Recimo da samo jedna sekunda reklame stoji oko 180.000 dolara.
Ali, osim novca, oko Super Bowla se posljednjih godina stalno vrte i trojica Hrvata i to toliko da je finale američkoga nogometa postalo gotovo nezamislivo bez njih. Oni su: Bill Belichek, John Malkovich i Pete Radovich.
Jedan je trener New England Patriotsa, osvajača Super Bowla, drugi je "relativno nepoznat" glumac koji nastupa u teaserima, odnosno, najavama za Super Bowl, a treći je kreativni producent CBS-a, jedne od najvećih američkih TV kuća koja radi prijenos Super Bowla i koji snima teasere sa slavnim Johnom Malkovichem.
Kreativni sportski direktor američkog CBS-a, producent jedne od najpoznatijih američkih sportskih emisija "Inside The NFL", rođen je u New Yorku. Ali, roditelji su mu rođeni u Hrvatskoj, a on se svojim dalmatinskim korijenima iznimno ponosi. Baš zato, ova velika televizijska zvijezda promovira Hrvatsku u svijetu.
Zbog ljubavi prema Hrvatskoj, snimio je i dokumentarac o hrvatskim vaterpolistima, a pratio je i put Luke Dončiča i Džanana Muse u NBA-u. Također, kao od šale - Pete Radovich osvojio je već 37 nagrada Emmy. Unatoč tome, kolege ga opisuju kao iznimno skromnog čovjeka.
Jednom prilikom u intervjuu Pete Radovich je rekao, da nije producent, bio bi konobar. Jer je, kaže, nekoć bio mlad i izgubljen. Danas pije kave s megazvijezdom kao što je Jay Z, ruča s BarackomObamom i druži se s Jonom Bon Jovijem. No, njegovi prijatelji vjeruju da će mirovinu provesti u Hrvatskoj. I bez obzira na to što je svjetska zvijezda, stigao je RTL Direktu u goste!
I odmah na samom početku objasnio je zašto se odlučio baš od Malkovicha napraviti zvijezdu "teasera", posebno jer on nije tipični nabildani glumac, kakav bi se nekako prirodnije uklopio u Super Bowl. Možda je razlog bila ta "hrvatska veza"?
"Moramo dovoditi velike zvijezde jer mnogo ljudi to gleda. Snimali smo s The Rockom, ali došlo je vrijeme za Malkovicha, on mi je najdraži glumac. Prije osam godina dosadilo mi je raditi tipične TV špice i život mi se malo promijenio na bolje nakon toga s Malkovichem, otvorile su se neke prilike. Super je", rekao je Pete Radovich na tečnom hrvatskom jeziku pa objasnio kako ga je uopće uspio dobiti:
"To mu je bilo dobro za imidž i nije to bilo toliko skupo. Fora mu je raditi tako nešto jer gledaju utakmicu i to im je kul iskustvo."
Veliki stručnjak pojasnio je i zašto reklame više uopće ne ističu u prvom planu proizvod koji reklamiraju.
"Ljudima non-stop netko želi nešto prodati i više to ne čuješ niti vidiš pa ih privlačimo pričom i na kraju stavimo logo. Više nije bitno reći da je vaš proizvod najbolji", ističe Radovich i pojašnjava što to točno radi kreativnidirektor CBS-a, inače druge najveće američke TV kuće:
"Sve radim, to su moje ideje i treba to realizirati. Pišem tekst, montiram, redatelj sam, producent. Imam samo jednog čovjeka koji radi sa mnom non-stop, ali sve je do mene i to mi je najveći pritisak pa zato trebam doći ovamo kako bih se opustio."
U Hrvatskoj nije slučajno, snimio je još prije dokumentarac o vaterpolistima, a sad je na redu nešto drugo...
"Bavim se sportom i producent sam pa se govori o dokumentarcu o nogometnoj reprezentaciji. To bi mi bio san, ima materijala. Luka ima super priču", kazao nam je Pete Radovich.
Uspio je relativno mlad uspeti se visoko u iznimno konkurentnom poslu, i to u Americi. Svakako, to pomaže ugledu Hrvatskoj.
"A pomaže malo... Primjerice, Messi je dugo najbolji nogometaš na svijetu, ali malo tko zbog toga ide u Argentinu, no ljudi čuju više o Hrvatskoj pa malo oko imidža pomaže. Uspio sam jer sam se našao na pravom mjestu u pravo vrijeme, došao sam slučajno na praksu, imao sam sreće. Kad sam došao, znao sam da je to to i umjesto jednog dana, koliko sam tamo trebao biti, došao sam pet dana zaredom i ponudili su mi posao. Imao sam puno sreće", tvrdi Radovich i usput koristi priliku usporediti Direkt s američkim prilikama. No pričao je i o budućnosti linearne televizije:
"Sport će se i dalje gledati uživo na ekranu pa smo O.K., koliko vidim, ali svi ostali su u drugoj situaciji. I naravno da se mogu hrvatski programi uspoređivati s američkima, gledam ih u Americi. Ima loših televizija u Americi, ništa ovdje nije toliko strašno, O.K. ste. A budžet za emisiju ovakvog tipa je oko milijun dolara."
A tek plaća američkoga voditelja emisije ovakvog tipa?
"Najmanje milijun dolara", zaključio je Radovich, kojem smo zaželjeli pun ormar Emmyja.