U Gradu Zagrebu već su pripremili dokumentaciju za natječaj za opremanje centra za nadzor prometa koji će uskoro biti raspisan. Vrijednost natječaja je 7,8 milijuna kuna, a u prvoj fazi predviđa se nabava opreme za snimanje koja će biti postavljena na dvjema najfrekventnijim gradskim avenijama - Zagrebačkoj aveniji i Aveniji Većeslava Holjevca, piše Večernji list.
Na tim avenijama bit će postavljene nove kamere za nadzor prometa, njih ukupno stotinu na deset kilometara prometnica: na Zagrebačkoj aveniji od Marohnićeve u Cvjetnom naselju do Svilkovića u Savskoj Opatovini te na Aveniji Većeslava Holjevca od Velikopoljske do Ulice SR Njemačke.
Četiri vrste kamera na najfrekventnijim avenijima
Dio je to prve faze opremanja Centra za nadzor prometa (CNP), odakle će se, s jednog mjesta, pratiti situacija na gradskim cestama i upravljati dionicama gdje se obično stvaraju najveće gužve. Zahvaljujući automatskom nadzoru promet bi se trebao odvijati brže i smanjiti zagađenje. Ovim natječajem zapravo se traži izvođač koji će nadomjestiti zastarjelu opremu, nabaviti kamere, hardversku infrastrukturu i upravljački softver na centralnoj lokaciji te ih postaviti i staviti u funkciju.
Bit će postavljene četiri vrste kamera: PTZ, fiksna za opći nadzor, fiksna analitička prometna videokamera te detekcijska videokamera. Najviše tih kamera - čak 15 - bit će postavljeno na križanju Holjevčeve i ulice Buzinski Krči kod trgovačkog centra Supernova. Taj će sustav videonadzora, kažu u Gradu, biti integriran s onim koji se već koristi u sklopu prometnog redarstva.
Bandić najavio novi sustav do 2020.
Kamere će, piše Večernji list, imati objektiv s optičkim uvećanjem od minimalno 30 puta, opciju podešavanja do 20 individualnih maski koje omogućavaju označavanje područja koja se žele ignorirati u slučaju korištenja videoanalitike, podršku za poboljšanje vidljivosti u uvjetima magle, za bolju stabilizaciju slike, reduciranje šuma, a moći će prepoznati i registarsku oznaku u kadru, pa čak i za vozila koja se kreću brzinom od 180 kilometara na sat. Moći će i mjeriti brzinu te će također imati brojač prometa. Projekt podrazumijeva i razvijanje aplikacije za centralno alarmiranje koja će javljati kvar na semaforu, prometne incidente, neovlašteno otvaranje komunikacijskog ili semaforskog ormara...
Inače, sustav upravljanja prometom 'iz jedne sobe' gradonačelnik Milan Bandić predstavio je još 2013. godine obećavši da će zaživjeti najkasnije do 2020. godine.
Evo gdje će biti postavljene nove kamere
Avenija Većeslava Holjevca na raskrižju s:
– Ulicom SR Njemačke – 13 kamera (1 PTZ, 2 fiksne za opći nadzor, 6 fiksnih analitičkih prometnih kamera, 4 detekcijske videokamere)
– Ulicom Buzinski Krči – 15 (od čega čak 7 detekcijskih videokamera)
– čvorom Buzin – 10
– Ulicom mladosti – 13
– Ulicom Bani – 9
– Jeffersonovom – 7
– Velikopoljskom ulicom – 11
Zagrebačka avenija, na raskrižju s:
– Marohnićevom – 4 (1 PTZ, 1 fiksna za opći nadzor, 2 fiksne analitičke prometne kamere)
– Nehajskom ulicom – 4
– Hrgovićima – 2
– Rudeškom cestom – 2
– Zagrebačkom cestom – 8 (najviše će biti fiksnih analitičkih prometnih kamera, čak 4)
– Ulicom Slavenskog – 2