GONG UPOZORAVA /

'Moglo bi biti izazova u usporedbi podataka o tijeku novca na predsjedničkim izborima'

Image
Foto: Patrik Macek/PIXSELL

Novi Pravilnik o financijskom izvještavanju političkog oglašavanja je manjkav

3.7.2019.
14:51
Patrik Macek/PIXSELL
VOYO logo

Udruga Gong upozorila je u srijedu na manjkavosti novog Pravilnika o financijskom izvještavanju političkog oglašavanja, koji se nalazi u javnoj raspravi, zbog kojih bi na sljedećim predsjedničkim izborima moglo biti izazova prilikom usporedbe podataka o tijeku novca iz različitih izvora.

"Iako je DIP uoči službenog početka kampanje objavio priopćenje u kojem troškovi oglašavanja na društvenim mrežama moraju biti iskazani, bilo da su izravni ili plaćeni putem agencije za oglašavanje - podaci u izvješćima DIP-u razlikuju se od podataka objavljenih u Facebookovoj 'Galeriji oglasa' i u Googleovom 'Izvješću o transparentnosti političkog oglašavanja'", navodi Gong u priopćenju.

Stoga će se Gong u javno savjetovanje uključiti s preporukom da u novom obrascu za financijski izvještaj troškovi za društvene mreže, koji su išli preko agencija, trebaju dosljedno biti prikazani odvojeno od ostalog paketa agencijskih usluga.

Udruga pojašnjava da se u finalnim izvještajima DIP-u za europarlamentarne izbore, primjerice, prikazuje da su Googleu oglase platili samo Mislav Kolakušić i stranka Snaga, a iz Googleovog izvješća je jasno da su se na Googleu oglašavali i HDZ, SDP i Pametno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Isto tako, iz finalnih izvještaja DIP-u ne vidi se da su, na primjer, HDZ i SDP plaćali Facebooku, iako su prema Facebookovom izvješću o "Galeriji oglasa" među najvećim potrošačima u kampanji, iz čega se može zaključiti, ističe Gong, da su oglase plaćali i samostalno i preko agencija.

Upozoravaju i da prijedlog novog Pravilnika propisuje tek da izvješće o troškovima uključuje troškove oglašavanja izborne promidžbe na društvenim mrežama za koje se dostavlja i naziv društvene mreže i naziv/URL stranice profila te razdoblje oglašavanja.

A potrebno je, smatra GONG, da stranke DIP-u u izvještajima prikažu i trošak po svakom oglasu te razdoblje trajanja svakog pojedinog oglasa, jer zahtjev za navođenjem razdoblja oglašavanja iz prijedloga Pravilnika nije dovoljan ako se ne odnosi na pojedine oglase.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uvidom u Facebookova tri novolansirana alata za transparentnost europskih izbora, Gong zaključuje da oni "ne pružaju dovoljno cjelovitu i lako usporedivu sliku političkih kampanja na toj društvenoj mreži" te je stoga "potrebno da novi Pravilnik pridonese otvorenosti i usporedivosti podataka".

Velikim nedostakom smatraju i to što obrazac za izvještavanje nije priložen Pravilniku u e-savjetovanju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
ksw
NE PROPUSTI 21. VELJAČE!
VOYO logo
Još iz rubrike