Ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek obišla je u četvrtak jedan od najvećih gaming sajmova i festivala - Reboot InfoGamer, čije se sedmo izdanje odvija od 21. do 25. studenoga u osam dvorana Zagrebačkog velesajma, istaknuvši kako su donošenjem novog Zakona o audiovizualnim djelatnostima video igre prvi put uključene u definiciju audiovizualne djelatnosti.
Ministrica i državni tajnik Krešimir Partl susreli su se s direktorom Reboot InfoGamera Damirom Đurovićem, predsjednikom Klastera hrvatskih proizvođača računalnih igara (CGDA) Andrejom Kovačevićem te izlagačima i kreatorima videoigara iz Hrvatske, među kojima i s predstavnicima tvrtke Gamepires, koja je ostvarila velik uspjeh svojom posljednjom videoigrom Scum, prodanom u više od milijun primjeraka. Razgovarali su i s predstavnicima Croteama, najvećeg i najstarijeg games-studija u Hrvatskoj koji slavi 25 godina postojanja, priopćeno je iz Ministarstva kulture RH.
Videoigre prvi put u zakonu
Kao segment audiovizualnih djelatnosti videoigre su prvi put uvedene novim Zakonom o audiovizualnim djelatnostima, čime se stvorio pravni okvir za daljnji razvoj jednog od najpropulzivnijih segmenata audiovizualne industrije, ističu iz Ministarstva.
"Izmjenom zakona, odnosno donošenja novog Zakona o audiovizualnim djelatnostima prvi put smo uključili video igre u definiciju audiovizualne djelatnosti. Prepoznajemo tu brzorastuću granu kulturne i kreativne industrije koja u Hrvatskoj postiže izniman rast, u smislu vrijednosti industirje, broja tvrtki i broja zaposlenih. Omogućili smo da se kroz naše sustave potpore prepoznaju autori i tvrtke koje se bave video igrama. Već smo na natječaju za poduzetništvo u kulturnim i kreativnim industrijama financirali tri tvrtke koje se bave video igrama", izjavila je ministrica kulture Obuljen Koržinek.
"Nakon što bude donesen novi pravilnik o poticajima u okviru HAVC-a", dodala je, "bit ćemo u mogućnosti osigurati i potpore za stvaranje umjetnički i kulturno vrijednih video igara, uz to da će cijela industrija video igara moći participirati u našem sustavu poticaja, ako se dogode ulaganja stranih tvrtki, kao i u slučaju filmova bit će moguće koristiti povrat poreza 25, odnosno 30 posto".
Rast industrije videoigara
Iz Ministarstva kulture podsjećaju da hrvatska industrija videoigara bilježi izniman rast i jedna je od rijetkih industrija koja gotovo sav svoj prihod zasniva na prodaji na globalnom tržištu. Naime, glede prihoda i broja zaposlenih bilježi se rast od 50 posto.
Javnim pozivom „Poduzetništvo u kulturnim i kreativnim industrijama“ Ministarstvo kulture RH osiguralo je sredstva za jačanje kapaciteta i konkurentnosti gospodarskih subjekata koji se bave razvojem i proizvodnjom videoigra od kulturnog i umjetničkog značenja, dok će se programska potpora razvoju i proizvodnji videoigara osigurati kroz sufinanciranje audiovizualnih djelatnosti sredstvima Hrvatskog audiovizualnog centra (HAVC).
Uvođenjem videoigara u audiovizualne djelatnosti omogućuje se poticanje i sufinanciranje videoigra od kulturnog i umjetničkog značenja te edukativnih videoigara koje mogu pridonijeti razvoju i promociji kulturnog identiteta.
Osiguravanjem potpore za razvoj i proizvodnju videoigara potiče se razvoj kvalitetnog sadržaja od umjetničkog, kulturnog i edukativnog značenja u skladu s digitalnim navikama suvremenog društva, navode iz Ministarstva kulture RH.