Ministrica Blaženka Divjak i premijer Andrej Plenković u Banskim su dvorima najavili uvođenje informatike kao obveznog predmeta, koja će će izvoditi od sljedeće godine u 5. i 6. razredima.
Napravljena je analiza stanja po školama i sukladno iskazanim potrebama škola je odlučeno koje su škole prioritetne, tj. škole koje, na temelju podataka o raspoloživoj opremi i starosti opreme te broju učenika, interventno trebaju opremu, koja se dodjeljuje prvi put nakon 10 godina.
Rebalansom proračuna za ovu godinu osigurano je 10,9 milijuna kuna, koje će opremiti oko 200 škola diljem Hrvatske. To znači otprilike 60 000 kuna po školi što podrazumijeva jednu opremljenu računalnu učionicu po školi sa do 20 računala po školi.
Novac će biti namjenski dodijeljen školama, a škole Ministarstvu trebaju dostaviti izvještaj o utrošenim sredstvima. U prvom od dva vala opremanja oprema će u školama biti već do kraja ove kalendarske godine. Drugi val opremanja predviđa 430 škola s iznosom 26 milijuna kuna, a očekuje se da će oprema biti u školama od veljače do lipnja 2018. godine. Lista škola bit će javno objavljena.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja napravilo je analizu potrebnih učitelja na temelju podataka koje su dostavili ravnatelji osnovnih škola, kao i određenih podataka iz e-Matice
Sadržaj kurikuluma
Kurikulum informatike prošao je 3 razine poboljšavanja (stručnu i javnu raspravu te međunarodnu recenziju). Recenziran je uz pomoć stalnog predstavništva RH u EU u Velikoj Britaniji, Estoniji i Austriji te poboljšan prema njihovim prijedlozima.
Domene novog kurikuluma obuhvaćaju: Informacije i digitalnu tehnologiju, Računalno razmišljanje i programiranje, Digitalnu pismenost i komunikaciju te e-Društvo. Naglasak se stavlja na ishode učenja kao što su stvaranje sadržaja, pronalaženje rješenja, kreativnost i inovativnost te sigurnost u korištenju interneta. Na taj način učenici postaju aktivni korisnici, tvorci novih sadržaja i programskih rješenja umjesto pukih korisnika tehnologije.
Odgojno-obrazovni ishodi formulirani su tako da učiteljima pružaju slobodu odabira učinkovitih i primjerenih sadržaja, programa i metoda rada koje odgovaraju mogućnostima učenika i škole uz istovremeno preuzimanje odgovornosti za ostvarivanje zadanih ishoda.