Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture zaprimilo je u ponedjeljak pozitivno mišljenje Neovisne kontrole kvalitete (Independent Quality Review – IQR) za projekt „Cestovno povezivanje s Južnom Dalmacijom“, odnosno Pelješki most, kojim se Projekt ocjenjuje prihvatljivim za sufinanciranje iz fondova EU i to u maksimalnom iznosu od 85%.
Kako stoji u priopćenju ministarstva, u sljedeća tri mjeseca znat će se i konačna Odluka Europske komisije o financiranju Pelješkog mosta, odnosno, ukoliko u tom vremenskom razdoblju Europska komisija ne odbije financiranje Projekta smatrat će se da je isti odobren i to u iznosu koji je Republika Hrvatska tražila, a što je ujedno i najveći mogući iznos.
"Ovim pozitivnim mišljenjem napravljen je pretposljednji korak do konačne potvrde Komisije i slijedi slanje prijave projekta u Europsku komisiju, koju će uputiti Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova EU, kao Upravljačko tijelo Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“ 2014.-2020. iz kojeg bi se projekt trebao financirati u iznosu od 420,3 milijuna eura.
Zaprimljenim pozitivinim mišljenjem IQR-a dugotrajna procedura prijave velikog infrastrukturnog projekta Europskoj komisiji, (u sektoru prometa projekte čija vrijednost iznosi 75 milijuna eura i više) privodi se kraju, a podsjetimo, do ovog koraka bilo je potrebno pripremiti opsežnu dokumentaciju, izraditi prijavu projekta i dobiti potvrdu JASPERS - stručnjaka.
Projekt Pelješkog mosta s pristupnim cestama, kojim će se prometno povezati razdvojeni teritorij Republike Hrvatske, pa tako i Europske unije, bit će dugačak 32.53 km i sastojat će se od tri glavne faze koju čine:
1. Pelješki most (u duljini od 2,4 km)
2. Pristupne ceste na Pelješcu: Duboka (D8) - Zaradeže (D414) (u
duljini od 12.04 km)
3. Obilaznica Stona: Zaradeže (D414) - Đonta Doli (D8),
(podijeljena je na 2 dijela, odnosno, na usklađivanje D414 između
Zaradeže (D414) - Prapratno (D414) i izgradnju obilaznice
Prapratno (D414) - Donta Doli (D8) (u duljini od 18.09 km)",
navodi se u priopćenju Ministarstva.