Iz Ministarstva zdravstva poslali su priopćenje za javnost nakon niza pritužbi pacijenata pozitivnih na Covid-19 da su im njihovi liječnici obiteljske medicine postali nedostupni u vrijeme epidemije Covida-19. Priopćenje prenosimo u cijelosti.
"Mnogi pacijenti pozitivni na COVID-19 žale se na nedostupnost liječnika obiteljske medicine. Ministarstvo zdravstva i HZZO traže žurno uključenje "primaraca" u redovito ispunjenje obveza.
Ključna uloga liječnika obiteljske medicine
Potrebno je naglasiti kako ključnu ulogu u komunikaciji s korona pozitivnim pacijentima, uz epidemiologe, imaju upravo liječnici obiteljske medicine koji trebaju kontaktirati svoje pacijente, uputiti ih u daljnje postupanje i obavještavanje njihovih kontakata kako bi se smanjila mogućnost daljnjeg širenja zaraze.
Kako se Ministarstvu zdravstva obraća sve više pacijenata s pozitivnim rezultatima testiranja s primjedbama da ne mogu stupiti u kontakt sa svojim liječnicima obiteljske medicine, Ministarstvo zdravstva opetovano traži od svih liječnika obiteljske medicine koji imaju ugovore s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje da, u skladu sa svojim ugovornim obvezama, ali i osjećajem odgovornosti u trenutnim okolnostima epidemije, u potpunosti obavljaju povjerene im zadaće, da žurno ostvare kontakte sa svojim pacijentima, upućuju ih u sva daljnja postupanja vezano uz postavljanje dijagnoze COVID-19 kao i obavješćivanje osoba koje su ostvarile kontakte sa zaraženim pacijentima.
Najveći dio sustava javnog zdravstva predano radi na zbrinjavanju pacijenata oboljelih od virusa COVID -19, te je važno da i svi drugi dionici tog sustava dosljedno ispunjavaju svoje ugovorne obveze, a njihovo ostvarivanje nadzirat će Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje", stoji u priopćenju Ministarstva zdravstva.