Očekivano, najviše su na oglašavanje u razdoblju od 15. listopada do 26. studenog potrošili HDZ i Kukuriku koalicija. HDZ je, prema procjeni Transparancy Internationala i GONG-a u kampanji u medijsko oglašavanje uložio oko 8.283.317 kuna što je ukupni udio u medijskom prostori od 38 posto. U pretkampanji su, pak, potrošili 1.522.405 kuna, no u obzir se treba uzeti da je u tom razdoblju vrijednost oglasnog prostora četiri puta veća.
Kukuriku koalicija uložila je, pak, 7.842.227 kuna što je udio od 31 posto.
Dakle, HDZ i Kukuriku koalicija zauzeli su tri četvrtine ukupnog oglašivačkog medijskog prostora.
Treće mjesto zauzela je Hrvatska seljačka stranka koja je u oglašavanje uložila 2.134.804 kuna. Odmah iza njih je Nezavisna lista Milana Bandića. On je u oglašavanje uložio oko milijun kuna.
'Teško je utvrditi koliko je zaista potrošeno'
Važno je napomenuti da ovi iznosi nisu novac kojeg su vladajuća stranka i Kukuriku koalicija zaista i potrošile jer su najvjerojatnije imale brojne popuste.
Koliko je tko zaista platio to je sasvim drugo pitanje. Ne znamo ima li razlike između javno obznjanenih cjenika i popusta i onoga što su stranke zaista platileUpravo tu činjenicu u GONG-u i TIH-u smatraju najvećim problemom dosadašnjih kampanja.
"Koliko je tko zaista platio to je sasvim drugo pitanje. Ne znamo ima li razlike između javno obznanjenih cjenika i popusta i onoga što su stranke zaista platile", kazao je Nikola Kristić, predsjednik Transparency Internationala u Hrvatskoj.
'Siva zona'
Ističu kako su upravo cijene i i popusti prema kojima su dogovarane cijene oglasnog prostora moguće "sive zone" ovih izbora.
"Ne znamo da li su korišteni cjenici koji su poslani DIP-u ili se možda to dogovaralo po nekim sasvim drugim cjenicima. Dakle, moguće je da su stranke potrošile više, ali isto tako i manje", kazao je Zorislav Antun Petrović iz Transparency Internationala.