Milijune spiskali na reklame, HDZ i Kukuriku najviše

U pretkampanji i dijelu kampanje za parlamentarne izbore stranke su na medijsko oglašavanje ukupno potrošile 26.067.

2.12.2011.
15:29
VOYO logo

Očekivano, najviše su na oglašavanje u razdoblju od 15. listopada do 26. studenog potrošili HDZ i Kukuriku koalicija. HDZ je, prema procjeni Transparancy Internationala i GONG-a u kampanji u medijsko oglašavanje uložio oko 8.283.317 kuna što je ukupni udio u medijskom prostori od 38 posto. U pretkampanji su, pak, potrošili 1.522.405 kuna, no u obzir se treba uzeti da je u tom razdoblju vrijednost oglasnog prostora četiri puta veća.

Kukuriku koalicija uložila je, pak, 7.842.227 kuna što je udio od 31 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dakle, HDZ i Kukuriku koalicija zauzeli su tri četvrtine ukupnog oglašivačkog medijskog prostora.

Treće mjesto zauzela je Hrvatska seljačka stranka koja je u oglašavanje uložila 2.134.804 kuna. Odmah iza njih je Nezavisna lista Milana Bandića. On je u oglašavanje uložio oko milijun kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Teško je utvrditi koliko je zaista potrošeno'

Važno je napomenuti da ovi iznosi nisu novac kojeg su vladajuća stranka i Kukuriku koalicija zaista i potrošile jer su najvjerojatnije imale brojne popuste.

Koliko je tko zaista platio to je sasvim drugo pitanje. Ne znamo ima li razlike između javno obznjanenih cjenika i popusta i onoga što su stranke zaista platileUpravo tu činjenicu u GONG-u i TIH-u smatraju najvećim problemom dosadašnjih kampanja.

"Koliko je tko zaista platio to je sasvim drugo pitanje. Ne znamo ima li razlike između javno obznanjenih cjenika i popusta i onoga što su stranke zaista platile", kazao je Nikola Kristić, predsjednik Transparency Internationala u Hrvatskoj.

'Siva zona'

Ističu kako su upravo cijene i i popusti prema kojima su dogovarane cijene oglasnog prostora moguće "sive zone" ovih izbora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ne znamo da li su korišteni cjenici koji su poslani DIP-u ili se možda to dogovaralo po nekim sasvim drugim cjenicima. Dakle, moguće je da su stranke potrošile više, ali isto tako i manje", kazao je Zorislav Antun Petrović iz Transparency Internationala.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo