Skupovi, obilasci terena, TV spotovi… Dvije najveće stranke napokon su objasnile koliko ih je sve to dosad koštalo.
SDP-ova koalicija Hrvatska raste potrošila je preko 10 milijuna kuna, poprilično više od HDZ-ove Domoljubne koalicije koja još nije prebacila ni 4 milijuna. Čudi podatak da je SDP od donacija prikupio samo 32 tisuće kuna, a HDZ gotovo 2 i pol milijuna.
"Stranka je podigla kredit kao što znate i s time financiramo kampanju. Prema tome tu je sve jasno i transparentno. Donacija koliko je bilo, bilo... Ne organiziramo večer i donacije, ne vučemo ljude za rukav", kazao je Mirando Mrsić, SDP.
"Svatko troši koliko ima. Ne želim komentirat oporbu buduću, samo mogu reći da je to na neki način stil komunikacije sa biračkim tijelom i simpatizerima", poručuje Josipa Rimac, HDZ.
Stilovi komunikacije dvojice stranačkih liderana terenu bitno su drukčiji – objašnjava komunikacijski stručnjak Mario Medek. Kaže - Milanović se u kampanji više nego ikad prije trudi oči u oči razgovarati s glasačima, dok Karamarko na masovnim skupovima koristi drugi pristup:
"Komunikacija na terenu je uglavnom jednosmjerna gdje se drže govori koji su često vrlo dobri, međutim nema takve interakcije kao što ima gospodin Milanović, koji više pokušava ući u dijalog s potencijalnim glasačima", smatra Mario Aunedi Medek, komunikacijski stručnjak.
Razlike idu korak dalje i usporedbom TV spotova. Poruke lijeve koalicije na ekranu komunicira nekoliko društvenih kategorija, a tek onda šef SDP-a.
Hrvatska raste, i nema povratka na staro dok je, u danas objavljenom spotu, HDZ kao ključno lice postavio čelnika stranke.
"HDZ u svojoj oglasnoj TV kampanji ide na personalizirani pristup za koji nisam potpuno siguran da je ispravan, s obzirom da prema svim anketama gospodin Karamarko baš u toj poziciji lidera, ili budućeg premijera stoji puno lošije od gospodina Milanovića", dodaje Medek.
Uz veliku pomoć američkog PR stručnjaka Alexa Browna, SDP je, kaže Medek kampanju započeo mjesecima ranije od HDZ-a. Tko će u tijesnoj izbornoj utrci nakraju trijumfirati – znat će se u nedjelju.