Riječ je o megalomanskom građevinskom projektu kojim bi se, tvrde stručnjaci, znatno rasteretila zagušena Savska i Selska cesta, a uz samo povezivanje sjevera i juga grada u njegovu zapadnom dijelu, u sklopu opsežnih radova će se konačno urediti i zapušteno okretište tramvaja na Ljubljanici, kojim dnevno prođe i do 50.000 ljudi.
"U tijeku je dovršenje izrade idejnog projekta i prikupljanje posebnih uvjeta građenja za izgradnju prve etape produžene ulice Črnomerec, od Baštijanove ulice do Horvaćanske ceste. Radi se, zapravo, o izgradnji novog cestovno-tramvajskog spoja između Ozaljske ulice, tj. Remize i Horvaćanske ceste. Zahvat uključuje i rekonstrukciju postojećeg tramvajskog okretišta na Ljubljanici, odnosno uređenje Ozaljske ulice, od Fallerova šetališta do Puljske ulice, kao i rekonstrukciju postojećeg autobusnog terminala. Navedeni projekt zahtijeva i rješavanje imovinsko-pravnih poslova”, pojašnjava pročelnik Gradskog ureda za prostorno uređenje i izgradnju grada Dinko Bilić. Pritom ističe da ne zna kada bi mogla početi realizacija ovog projekta. Ne čudi, jer će Grad uz gradnju morati rješavati i imovinsko-pravne odnose na parcelama.
Od Jarunskog mosta do Novog Zagreba
Urbanisti i arhitekti pozdravljaju ovu ideju, ali su oprezni. Nadaju se, kažu, da nije riječ samo o još jednom predizbornom triku gradonačelnika Milana Bandića, piše Jutarnji list.
Prof. dr. sc. Tihomir Jukić, voditelj Kabineta za urbanizam, otkriva, naime, da ideja o povezivanju Črnomerca s Jarunom u određenom obliku datira još od 1936. te se provlači kasnije i kroz druge dokumente. Također navodi da bi se u nekima od rješenja ta poveznica prostora Črnomerca i Trešnjevke, preko Jarunskog mosta produžila na prometnu mrežu Novog Zagreba.
Kada bi se ta prometnica izvela u cijelosti, ističe Jukić, znatno bi se poboljšala prometna mreža zapadnog dijela grada jer bismo, uz Savsku i Selsku, imali još jednu jaku gradsku poveznicu u smjeru sjever-jug.