MAR / IĆ KAŽE DA TREBAMO OBNOVITI VOZNI PARK, ALI... I tu nas deru, evo što sve plaćate pri uvozu rabljenih vozila

Image
Foto: PIXSELL/Ilustracija, Goran Jakuš
24.9.2017.
8:00
PIXSELL/Ilustracija, Goran Jakuš
VOYO logo

"Prosječna starost automobila u Hrvatskoj je 12 i pol godina. Rezultat je to poglavito recesije, vozni park je zastario. Tri četvrtine vlasnika automobila ne plaćaju porez na cestovna motorna vozila, što znači da su im automobili stariji od 10 godina. I to želimo promijeniti. Za sada nije predviđen tzv. zeleni porez, ali moramo početi voditi računa o tome jer pojedinci su postali relevantni na domaćim i svjetskim tržištima", izjavio je to ovog tjedna ministar financija Zdravko Marić što se činilo kao najava još jednog novog poreza. Međutim, Porezna uprava kasnije je demantirala da bi se "zeleni porez" mogao pojaviti u idućoj godini.

Image
MINISTAR FINANCIJA OBJAVIO: /

Ništa od poreza na nekretnine u 2018., ali - stižu izmjene kod oporezivanja starijih automobila

Image
MINISTAR FINANCIJA OBJAVIO: /

Ništa od poreza na nekretnine u 2018., ali - stižu izmjene kod oporezivanja starijih automobila

No, ono što je ministar zasigurno želio istaknuti je želja da poveća broj onih vlasnika vozila koji će godišnje plaćati porez na motorna vozila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako će to učiniti pitanje je jer je još početkom ove godine u sklopu porezne reforme Vlada izmijenila trošarine, a na temelju viđenog trgovci i prometni stručnjaci ocijenili su još tada da će takve promjene potaknuti uvoz rabljenih, a ne novih vozila.

I što sve tako danas osoba koja želi iz druge države Europske unije uvesti, primjerice polovno, odnosno rabljeno vozilo, mora platiti u Hrvatskoj?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prije svega treba utvrditi kako se pritom rabljenim vozilom smatra motorno vozilo radnog obujma motora iznad 48 kubičnih centimetara ili snage motora iznad 7,2 kilovata, isporučeno šest mjeseci od datuma prve uporabe i koje je prešlo više od 6000 kilometara.

Prodavatelj porezni obveznik

Prema podacima Središnjeg državnog portala, ako vozilo iz druge države prodaje porezni obveznik, a kupac u RH je porezni obveznik za daljnju prodaju kod nas će se morati platiti 25 posto PDV-a na stecanje vozila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U slučaju da vozilo kupuje porezni obveznik za vlastite potrebe uz spomenuti PDV-a mora platiti i posebni porez (trošarinu) prema Zakonu o posebnom poreznu na motorna vozila.

Ako, pak, vozilo kupuje osoba kojoj nije dodijeljen PDV identifikacijski broj i koja nije upisana u registar obveznika PDV-a onda plaćanja PDV-a nema jer prodavatelj PDV mora obračunati prema zakonskim odredbama svoje države. Naravno, trošarine se plaćaju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prodavatelj koji nije porezni obveznik

U slučaju da porezni obveznik u Hrvatskoj kupuje vozilo od osobe koja nije porezni obveznik u drugoj zemlji članici EU-a, kod nas je dužan platiti utvrđene trošarine te pet posto posebnog poreza na stecanje rabljenih prijevoznih sredstava.

Ako vozilo kupuje osoba koja ni u Hrvatskoj nije u sustavu PDV-a također će platiti iste namete.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Preprodavatelj s posebnim postupkom marže

U slučaju da porezni obveznik kupuje rabljeno vozilo od prodavatelja koji primjenjuje posebni posupak oporezivanja marže nije dužan platiti ni PDV ni porez na stjecanje od pet posto jer je preprodavatelj iz druge države na maržu obračunao PDV svoje države članice. U tom slučaju plaća se samo posebni porez (trošarine) prema Zakonu o posebnom porezu na motorna vozila.

Ista pravila vrijede i u slučaju da je kupac izvan registra obveznika PDV-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svemu ovome treba dodati da je osnovica na obračun pet posto poreza na stjecanje rabljenih prijevoznih sredstava tržišna cijena. Porezna uprava provjerava tržišnu cijenu iskazanu u ispravama o stjecanju, a ako utvrdi da ista nije realno iskazana, tržišnu cijenu utvrđuje na temelju procjene primjenom aplikacije Euro TAX.

Kad je, pak, riječ o posebnom porezu na motorna vozila, on se izračunava na temelju osnovice za izračun, odnosno tržišne vrijednosti vozila (prema katalogu Eurotaxa), a sastoji se od dva dijela. Prvi dio je porez na vrijednost vozila, a drugi na emisiju CO2 koji se dijeli na dizelske i benzinske motore.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Porezni dio koji se plaća na emisiju CO2 utvrđuje se na temelju emisije izražene u gramima po kilometru, prodajne cijene vozila, snage i obujma motora i razine emisije ispušnih plinova.

Uvoz iz država izvan EU-a

Uvoz vozila iz država izvan EU-a, poput susjedne Bosne i Hercegovine, Srbije i Crne Gore, podliježe carini, trošarini, PDV-u, te manjim troškovima poput homologacije i naknadi gospodarenja otpadnim vozilima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Carina se određuje na temelju kataloške vrijednosti i računa vozila. Kataloška vrijednost vozila se uzima iz Kataloga orijentacijskih vrijednosti rabljenih motornih vozila, koji izdaje Centar za vozila Hrvatske. Dakle, za uvoz vozila uz sve troškove koje imamo prilikom unosa, treba pribrojiti carinu i PDV, ako automobil uvozimo kao fizička osoba.

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo