MALO TRŽIŠTE S VELIKIM RAZLIKAMA: /

Slavonci kupuju jeftino posvuda dok se Dalmatinci u trgovinama ponašaju nešto drukčije

Image
Foto: Srdjan Ilic/PIXSELL.

Istraživanje Nielsena o potrošačkim navikama hrvatskih kupaca otkrilo je kako se kupci u pet hrvatskih regija podosta razlikuju

5.3.2020.
16:24
Srdjan Ilic/PIXSELL.
VOYO logo

Hrvatsko tržište je malo, ali jedno od najraznolikijih u Europi po navikama potrošača, barem prema istraživanju agencije Nielsen, koja je ispitala navike kupnje u svim trgovačkim centrima diljem Hrvatske. Potrošači su u pet hrvatskih regija pokazale velike razlike, piše magazin Ja Trgovac.

Tako u Zagrebu kupci najčešće kupuju u Konzumu, Kauflandu i Interspar te smatraju da vrijedi platiti više ako će im to uštediti vrijeme. Najviše kupuju u hiper i supermarketima, a veliki šoping obavljaju dvaput mjesečno, a najosnovnije proizvode kupuju dva do tri puta tjedno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Središnjoj Hrvatskoj, koja je, prema istraživanju, najsličnija hrvatskom prosjeku, Konzum, Lidl i Kaufland najpopularnija su odredišta za kupnju. U tim krajevima potrošači sastavljaju popise namirnica i time sprječavaju impulzivno kupovanje, a kupuju uglavnom osnovne namirnice i štede na luksuznim proizvodima.

Na moru izdvajaju više novca

Za razliku od njih, na zapadu zemlje potrošači kupuju češće i spremni su izdvojiti više novca za premium proizvode. Najviše vole kupovati u Plodinama i Lidlu, a odabir trgovine ovisi o ugodnoj atmosferi te ponuda svježe ribe i plodova mora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kupci u Dalmaciji posjećuju najmanje trgovina, kod njih je popularan uglavnom Tommy, no spremni su potrošiti više od prosječnog hrvatskog kupca. Namirnice, koje kupuju u supermarketima su, prema istraživanju Nielsena svježe i pripadaju brendovima trgovačkih marki. I oni vole kupovati u ugodnoj atmosferi.

Jedini kriterij niska cijena

S druge strane, Slavonci, Baranjci i Srijemci kupuju bilo gdje, a jedini kriterij je niska cijena. Ondje se velika kupovina obavlja jednom mjesečno, a kupuju se proizvodi na akciji ili oni s najnižom cijenom, pokazalo je istraživanje Nielsena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Ljubav je na selu
NOVA SEZONA
VOYO logo