Selam X je berlinski kreativni studio za koji nije baš jednostavno u jednoj prostoj rečenici objasniti što točno radi. U pokušaju da to učine, reći će da rade “visoko prepoznatljivu vizualnu komunikaciju za individualce ili institucije, na projektima koji su različiti veličinom i kompleksnošću”.
Konkretno, studio čine umjetnici specijalizirani za različite grane vizualnog izražavanja i tehnologije čiji spektar djelovanja nije ograničen na jednu formu ili tehnološki alat. Na primjer, među istaknutijim projektima koje su odradili u posljednje vrijeme nabrajaju kreiranje CGI animacija za vizuale u kompaniji za Nike, AI cover za Dazed Beauty s Kylie Jenner, ili AI spot za singl frontmana kultnog Rammsteina, Tilla Lindemanna.
Riječ Selam je, inače, turski pozdrav. Prevedeno na hrvatski, značio bi “Bok” ili “Zdravo”. Slovo X u imenu studia, kažu iz Selam X-a, označava nepoznato, koncept važan za pristup radu u studiju. “X znači nepoznato, zato što iz nepoznatog krećemo i u nepoznatom završavamo”, govore.
Pritom u radu stavljaju snažan naglasak na kolaboraciju različitih umjetnika koji koriste različite vizualne alate i tehnologije. “Dobar primjer ovoga pristupa je projekt koji smo radili za Wide Awake, novi modni brand ilustratorice Friedrike Hantel i dizajnerice Ethel Vaughn“, govore.
“Friedrike nas je kontaktirala i zamolila da joj pomognemo. Odmah su nas zainteresirale njezine estetski jedinstvene ideje, pa smo odlučili taj projekt odraditi “all in” i podići ga kroz multimediju. Željeli smo, uz pomoć drugih umjetnika, njihov imaginarij prebaciti na druge platforme. 3 D umjetnici podigli su cijelu stvar na novi nivo, dizajneri zvuka dali su vizualima novi oblik života, a makeup artisti, fotografi i modeli dodali su svoj dio u kreaciji lookboka. Svi su kreatori imali apsolutno slobodu i zato je cijeli projekt bio tako raznolik i zabavan. Cilj je bio lansirati kolekciju s velikim “praskom” kako bismo ju plasirali na međunarodnu pozornicu i kako bi dobila pozornost koju zaslužuje”, govore.
Eklektični pristup svakom projektu rezultira različitim rješenjima, ali uvijek u jedinstvenom stilu studija, a pritom je važno da se vizija klijenta poklapa specifičnim stilom Selam X-a. “Tražimo klijenta koji se uklapa u našu viziju i razvijamo projekt zajedno. Uglavnom počnemo raditi i prije nego što dobijemo konkretan brief, a kada ga dobijemo, pristupamo mu s više različitih uglova, od alata do estetskih asocijacija. Trenutno eksperimentiramo s real time, interaktivnim i proceduralnim sustavima, najusporedivijim s dizajnom video igara. Ideja je da kreiramo svjetove i sustave, a ne slike i scene”, kažu.
Zanima ih i digitalna manipulacija ljepotom. Primjerice, koliko alati poput AR filtera utječu na našu prezentaciju u stvarnom svijetu.
“Tehnologijom koja može digitalno promijeniti izgled naših tijela možemo razviti osobnije i apstraktnije interpretacije našeg fizičkog bića. A korištenje tehnologije za mijenjanje okolnosti koje diktira priroda prema individualiziranom pristupu ljepoti ima ogroman emancipatorni potencijal samorealizacije”, govore.
Kako pojašnjavaju, naša se percepcija svijeta konstantno širi i mijenja kroz digitalne alate koje koristimo kako bi ulazili u interakciju s drugima i okolinom. Time se ne mijenja samo naša percepcija svijeta, već i naša percepcija nas samih.
O ovim temama, ali i trendovima u industriji, proširenoj stvarnosti u industriji ljepote i u modi kreativni direktor Vinzent Britz i CGI animator Pascal M. Wiemers iz Selam X-a govorit će na ovogodišnjem izdanju konferencije Digital Shapers-a koja će se održati 28. studenog u prostoru zagrebačkog Kaptol Boutique Cinema.