Pelješki most jedan je od najvelebnijih projekata kojim je cestovno osiguran kontinuitet teritorija Republike Hrvatske spajanjem Malostonski zaljeva između Komarne na kopnu i Brijeste na poluotoku Pelješcu, u završnim je fazama radova.
Na Pelješki je most stigao prvi sloj asfalta, i to ne bilo kakav. Radi se o lijevanom asfaltu koji se postavlja od sredine prema kopnu. "Ovdje imamo dosta složene i napredne sustave hidroizolacije na čeličnoj konstrukciji, pa nakon toga i taj lijevani asfalt kojim postižemo opet i anuliramo neke neravnine na čeličnoj konstrukciji i pripremamo podlogu za završni sloj", objasnio je Ivica Granić za RTL Danas.
"Sama asfaltna mješavina doprema se u posebnim vozilima sa termo kontejnerima pod temperaturom od čak 220 stupnjeva", rekao je Davor Perić, inženjer građevine Hrvatskih cesta.
Bitan svaki detalj
A pazi se na svaki detalj: radnici ručno zagrijavaju dijelove starog i novog asfalta kako bi sve bilo precizno, a radnici po izlivenom asfaltu posipaju lomljeni kamen debljine do 5 milimetara koji služi kao agregat. "To je znači agregat uronjen u bitumen postižemo njime bolje prijanjanje sa sljedećim slojem, sa završnim slojem", rekao je Granić.
"Uređivanje površine mosta sustavniji je i sveobuhvatniji posao. Uklanjanje hrđe i hidroizolacijske konstrukcije te izlijevanje asfaltne mase", tvrdi Chen Yong, inženjer gradilišta CRBC-a.
Asfaltiranje bi trebalo biti gotovo do kraja idućeg mjeseca, čime će most postati teži za 7 i pol tisuća tona, a i dobiti svoj finalan oblik po kojem će prva vozila prelaziti na proljeće.