Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević sa zamjenicima i suradnicima održao je redovitu konferenciju za novinare u Gradskoj upravi. Glavna tema bila je novi sustav naplate i odvoza komunalnog otpada u Zagrebu čiji je rok uvođenja odgođen s 1. srpnja na 1. listopada.
Novi ravnatelj Zavoda za uređenje Grada Zagreba
Luka Korlaet, zamjenik gradonačelnika, na početku je obavijestio da je izabran novi ravnatelj Zavoda za uređenje Grada Zagreba. To je Nikša Božić, arhitekt i urbanist s 20 godina iskustva u prostornom planiranju.
"Nadamo se jačanju Zavoda, jačanju planerske struke i nadamo se u nadolazećim godinama donošenju novog urbanističkog plana", kazao je Korlaet.
Potom je pred novinare istupio gradonačelnik Tomašević govoreći o novom sustavu naplate i odvoza otpada u Zagrebu.
'Najopsežnija promjena u sustavu otpada'
"Idemo na odgodu novog sustava odvoza i naplate komunalnog otpada do 1. listopada. Prethodno najavljeni rok do 1. srpnja bio je preambiciozan" - priznao je Tomašević i rekao da se novi rok više neće odgađati.
"Radimo najopsežniju promjenu u sustavu odvoženja otpada u Gradu Zagrebu. Zagreb je jedini grad koji je krenuo u tom smjeru. Imamo desetak paralelnih procesa na kojima radimo i želimo da sustav bude dobro pripremljen”, rekao je Tomašević obrazlažući odluku o odgodi.
Dodao je da je proizvodnja vrećica za otpad u završnoj fazi.
"Najveći trgovački lanci već su nam se javili po pitanju distribucije novih vrećica. Minimalna je marža 3,7 i prema tome trgovcima ide oko 20 lipa, i neće biti velike zarade za trgovačke centre. Vrećice će svima biti dostupne i njihova cijena za građane se ne mijenja: 2 kune za vrećicu od 10 litara, 4 kune za 20 litara i 8 kuna za vrećice od 40 litara", rekao je dodavši da su se Konzum, Tisak i Spar javili za distribuciju vrećica s minimalnom maržom.
Tomašević je istaknuo da taj sustav nije najsavršeniji, ali je za građane najjeftiniji i najpravedniji. Napomenuo je da spomenute cijene nisu cijene samih vrećica za otpad nego cijena usluge.
'Imamo problema s odvozom otpada'
Tomašević je rekao da je triput bio produžen rok za postavljanje spremnika za kante za otpad na javne površine, a da je stiglo oko 4000 prijava. Novi rok, 1. listopada, bit će i za postavljanje spremnika, dodao je.
Tomašević je rekao kako je cilj da Zagreb više ne bude "kantograd", odnosno da se značajno smanji sadašnji broj od 122 tisuće kanti za smeće u cijelom gradu.
"Toliko spremnika trenutno imamo na javnim površinama i koji nisu javni zeleni otoci. Dobar dio tih spremnika mora se maknuti s javnih površina, rekao je gradonačelnik više puta naglasivši da Zagreb ima više spremnika za otpad nego što ostali gradovi u Hrvatskoj imaju stanovnika.
Rekao je i da će ubuduće svi spremnici za otpad biti digitalizirani. Potvrdio je da Grad "ima problema s odvozom otpada".
"Pet godina nije kupljen niti jedan novi kamion u Čistoći, imamo stari vozni park, teško dolazimo do rezervnih dijelova, a imamo i veliki višak administrativnih djelatnika u Čistoći, a nemamo operativnih djelatnika", rekao je Tomašević.
Pilot-projekt podzemnih spremnika za otpad
Tomašević je najavio i pokretanje pilot-projekta postavljanja podzemnih spremnika u središtu grada.
"To je isto veliki proces jer se moraju pronaći lokacijena kojima neće smetati podzemne instalacije poput cijevi i kablova", objasnio je.
Osvrnuo se i na gomilanje otpada pored kanti za smeće i na zelenim površinama. Kazao je da se treba promijeniti to da bilo tko može u spremnike ili pored njih bacati i gomilati otpad.
"Svi građani imaju dvaput godišnje pravo na besplatni odvoz glomaznog otpada, a ne da se ostavlja pred zgradama, na zelenim površinama i pored spremnika za otpad", rekao je Tomašević.
Čistoća će unajmljivati vozila za odvoz smeća?
Voditelj podružnice Čistoća, Davor Vić, kazao je da postoje problemi u odvozu komunalnog otpada, ali da niti u jednom dijelu grada nije bilo kašnjenja u odvozu dužem od dva tjedna.
"Nije istina da negdje nismo bili dva tjedna. Zna se dogoditi da jednom preskočimo, no dva tjedna - to nije točno jer imamo evidenciju gdje smo sve bili. Možda je to pojedinačni slučaj, ali mi nemamo takva saznanja", kazao je Vić.
Rekao je i da će vjerojatno u kolovozu manjak vozila za odvoz smeća biti nadomješten unajmljivanjem od poduzeća koja se bave iznajmljivanjem istih ili pak od općina, mahom primorskih (poput Vira) koje izvan turističke sezone nemaju potrebu za velikim brojem takvih vozila. Na novinarsko pitanje hoće li Čistoća zaposliti nove radnike, s obzirom na nedostatak istih, Vić je kazao da je raspisan natječaj za 50 radnika.