Reporterka RTL-a Maja Oštro Flis istražila je koliko su predsjednički kandidati iskoristili besplatnu reklamu na društvenim mrežama.
Predsjednički kandidati najviše su komunicirali putem Facebooka, a najmanje na Twitteru. Facebook ima i najveći doseg u 2019. godini.
Kolinda Grabar-Kitarović ima najviše pratitelja - 739.000. Ona je i jedina kandidatkinja koja je izgubila pratitelje u prosincu - prestao ju je pratiti 3351 pratitelj. Miroslav Škoro na Facebooku ima 114.000 pratitelja. Dobio je 17.500 novih pratitelja u prosincu.
Ivan Pernar je najaktivniji na toj društvenoj mreži. Objavio je 81 video, svaki ima u prosjeku 32.200 pregleda.
- Milanović pobjednik prvog kruga izbora: 'Zadovoljni smo, ali čeka nas još puno posla'
- Milanović: 'Idemo u sportsku utakmicu, a ne rat. Neka pobijedi bolji, a to sam ja!'
- U stožeru Grabar-Kitarović krenulo dodvoravanje Škorinim biračima: 'Čestitamo mu ovim povodom...'
Škoro je objavio 25 videa, pregledani su u prosjeku 91.200 puta. Grabar-Kitarović je objavila 15 videa koji su skupili u prosjeku 39.400 pregleda.
Najveći doseg imao je Ivan Pernar
Milanović je objavio 16 videa te je u prosjeku skupio 18.400 pregleda.
Najveći doseg ostvario je Pernar, on ima 2,6 milijuna pregleda na videima.
- Analitičari za RTL o Grabar-Kitarović: 'Izgubila je kontakt s realnošću. Bila je drukčija prije 10 godina''
- Mesić za RTL: 'Grabar-Kitarović je imala previše kikseva. No, građani nisu baš to kaznili'
Najpopularnija objava predsjedničkih kandidata je predizborni skup Miroslava Škore u Lisinskom. Uživo ga je putem Facebooka pratilo 195.000 ljudi, a do 21.12. došao je do 250.000 pregleda.
Čini se da kandidati nisu štedjeli na oglašavanju.
Najviše je potrošio Zoran Milanović -174.000 kuna od ožujka do prosinca. Grabar-Kitarović je na oglašavanje potrošila 145.000 kuna. U posljednjem tjednu kampanje potrošila je više od 74.000 kuna.
Škoro je potrošio najmanje, samo 70.000 kuna te se najviše fokusirao na targetiranje Slavonije i Splitsko-dalmatinske županije.
Dario Juričan je imao najmaštovitije objave koje su najviše podržavali mladi birači.