Hrvatska je najviše potonula zahvaljujući famoznim listama čekanja. Kako to komentira ministar Kujundžić i ima li namjeru išta u tom smislu promijeniti, čuli smo izravno od njega. Povodom jučerašnjeg gostovanja u RTL Direktu, oglasila se Koordinacija hrvatske obiteljske medicine koja je izrazila duboko nezadovoljstvo njegovim izjavama.
Njihovo pojašnjenje prenosimo u cijelosti:
"Koordinacija hrvatske obiteljske medicine (KoHOM) izražava duboko nezadovoljstvo izjavom ministra zdravstva Milana Kujundžića u emisiji Direkt na RTL televiziji, emitiranoj 30. siječnja 2018. Izjava, a onda i sama ideja, da će pacijenti, da bi se uputili na neku pretragu morati ispuniti upitnik o tome kakve tegobe imaju pokazuje da ministar Kujundžić ne razumije kako funkcionira sustav primarne zdravstvene zaštite kao ni potrebe pacijenata.
Stoga ga podsjećamo da obiteljski liječnici čak osamdeset posto
pacijenata na daljnje
pretrage upućuju isključivo po preporukama bolničkih liječnika.
Obiteljski liječnici, pak,
pacijente šalju najviše na laboratorijske pretrage i rendgensko
snimanje. Veliki je broj
pacijenata koji se samoinicijativno jave na bolnički hitni prijem
pa ih dežurni liječnici upute na dodatne pretrage. Drugim
riječima, obiteljski liječnici, a to statistika i potvrđuje, nisu
odgovorni za eventualno nagomilavanje bespotrebnih
specijalističkih pretraga.
Ukoliko će ministar inzistirati na popunjavanju upitnika onda tražimo da u njemu stoji i rubrika iz koje je vidljivo koji je bolnički liječnik/specijalist ili specijalizant uputio pacijenta u daljnju obradu.
Ujedno, upozoravamo pacijente da će uvođenje upitnika za upućivanje na daljnje pretrage produljiti čekanje kod obiteljskih liječnika koji su ionako prisiljeni baviti se hipertrofiranom administracijom nauštrb potreba pacijenata. Podsjećamo da je velik dio administracije iz bolnica i HZZO-a (od naručivanja, nepoštivanja izdavanja internih uputnica u bolnicama, zahtjevi za pomagalima, očitovanja u vezi prava osiguranika i slično) prebačen u ordinacije obiteljske medicine. Istodobno, i bolnice i HZZO zadržali su postojeće ili povećali administrativno osoblje.
KoHOM apelira na ministra zdravstva da se očituje i o ovom problemu, a na dobrobit pacijenata."