U povodu javne rasprave /

Koalicija udruga u zdravstvu traži uvođenje jedinstvene stope PDV-a na sve lijekove

Image
Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL

Nije nam cilj povećanje potrošnje bezreceptnih lijekova nego njihova veća dostupnost onima koji ih trebaju i manji utjecaj na njihov kućni proračun, ističu iz KUZ-a

29.8.2018.
15:03
Tomislav Miletić/PIXSELL
VOYO logo

Koalicija udruga u zdravstvu (KUZ) upozorila je u srijedu na problem dvostrukih stopa PDV-a na lijekove i predložila uvođenje jedinstvene stope PDV-a na lijekove od 5 posto, kako bi se pacijentima povećala dostupnost bezreceptnih lijekova za koje sada plaćaju PDV od 25 posto.

Nije nam cilj povećanje potrošnje bezreceptnih lijekova nego njihova veća dostupnost onima koji ih trebaju i manji utjecaj na njihov kućni proračun, navodi u priopćenju predsjednik KUZ-a Ivica Belina, u povodu javne rasprave o PDV-u i mogućem smanjivanju njegovih stopa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"U liječenju teških i kroničnih bolesti također postoji potreba za suportivnim liječenjem, uz osnovno liječenje bolesti, koje se u velikom broju slučajeva odnosi na liječenje bezreceptnim lijekovima, koje pacijenti sami kupuju i plaćaju", kaže se u priopćenju.

S obzirom da status receptnog ili bezreceptnog lijeka dodjeljuje Hrvatska agencija za lijekove i medicinska pomagala ili Europska agencija za lijekove, isključivo na temelju podataka o njihovoj sigurnosti i učinkovitosti, takav status lijeka nikako ne bi smio biti kriterij u određivanju porezne stope, jer ispada da su lijekovi s provjereno višim stupnjem sigurnosti za pacijente istovremeno skuplji, poručuje KUZ.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz KUZ-a naglašavaju da građani trebaju kupovati bezreceptne lijekove samo kad su im doista potrebni, a o njihovu uzimanju trebaju obavijestiti svog liječnika obiteljske medicine.

"Za kronične pacijente bilo bi vrlo važno da se prilikom kupovine bezreceptnih lijekova posavjetuju s ljekarnikom, jer neki lijekovi mogu biti vrlo opasni u kombinaciji s njihovom uobičajenom terapijom", ističe se u priopćenju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo