"Klimatske promjene predstavljaju rastuću prijetnju i izazov cijelom čovječanstvu, a Hrvatska zbog svoje veličine i gospodarske moći može dati samo mali doprinos njihovom ublažavanju, ali zato može biti izložena utjecaju značajnih negativnih posljedica tih promjena. Zbog tog razloga veoma je važno razumijevanje klimatskih promjena u cilju uspješne prilagodbe promjenama koje su već prisutne i koje izravno osjećamo", ističe doc.dr. Zvonimira Šverko Grdić s Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci.
Ona je, zajedno s prof.dr. Jože Perićem, autorica prvog sveučilišnog udžbenika koji se bavi utjecajem klimatskih promjena na turizam, a udžbenik »Klimatske promjene i turizam« jedinstven je i u široj regiji, piše Novi list.
"U Hrvatskoj se u razdoblju do 2040. godine očekuje porast prosječne temperature u svim sezonama, uglavnom između 1 do 1,5 stupnjeva Celzijevih. Što se tiče oborina, očekuje se smanjenje količina u jesen u većem dijelu Hrvatske, osim u Slavoniji, te u proljeće na području Istre i Kvarnera te srednjeg Jadrana. U ostalim sezonama tijekom godine količine oborina će se povećati. Ekstremni vremenski događaji će se intenzivirati. No, važno je naglasiti da će se utjecaji klimatskih promjena nakon 2040. godine intenzivirati ako se ne poduzmu ozbiljne mjere ublažavanja tih promjena. Trenutno možemo vidjeti da klimatolozi nakon svake godine ukazuju na činjenicu da je ta godina imala najveću prosječnu temperaturu. Isto tako, analize pokazuju da je travanj 2018. godine bio najtopliji travanj u povijesti mjerenja temperature.
Što se tiče turizma, klimatske promjene će prvenstveno donijeti promjenu prosječnih klimatskih elemenata što će djelovati na promjenu potražnje. Trenutno, glavna sezona je u razdoblju srpanj-kolovoz u kojoj se ostvaruje šezdesetak posto ukupnih turističkih noćenja. U budućnosti će se, prema predviđanjima, sezona proširiti i na razdoblje od ožujka do lipnja, te na rujan i listopad. Broj turista u sadašnjoj glavnom sezoni će se zbog manje povoljnih klimatskih uvjeta smanjiti. Na poslovanje tijekom godine neće djelovati samo povećanje temperature ili mijenjanje ostalih klimatskih elemenata, već i širenje, obogaćivanje i unapređivanje kvalitete ukupne turističke ponude", kaže.