Dok je Hrvatska tek donijela plan pokretanja gospodarstva u tri faze i vraćanja u normalno stanje, gradnja Pelješkog mosta i dalje se nastavlja bez prekida.
Kako piše Slobodna Dalmacija, gradilište nije niti okrznula kriza zbog pandemije koronavirusa, Kinezi grade dan i noć bez predaha i to nevjerojatnom brzinom tako da bi most mogao biti dovršen i prije roka, odnosno srpnja 2022. godine. "Dapače, zaključak je da što je kriza veća, mostograditelji brže rade."
Grade se pristupne ceste, u tijeku su zemljani radovi na dijelu od Jadranske magistrale prema mostu kod budućeg čvorišta Duboka, a radi se i dio trase na Pelješcu, gdje je najzahtjevniji objekt tunel Debeli brijeg dug 2467 metara. Međutim, zbog koronakrize tvrtka "Strabag" koja izvodi radove ima problema s radnom snagom i materijalom.
Problemi s materijalom i radnom snagom
Za razliku od tvrtke CRBC i kineskih radnika i stručnjaka koji nesmetano izvode radove na samoj trasi mosta, na pristupnim cestama kriza ipak usporava radove jer je problem nabaviti eksploziv za miniranje u tunelu nakon što su tvornice u Italiji i Srbiji zatvorene. Problem s radnom snagom nastao je zbog toga što radnici, uglavnom iz Bosne i Hercegovine, ako odu svojim kućama u BiH, ne mogu se vratiti na gradilište - jer moraju u samoizolaciju.
Grčka tvrtka "Avax" gradi dionicu ceste od čvora Sparagovići do čvora Doli, ukupne dužine 18 kilometara, pri čemu je najzahtjevniji dio stonska obilaznica, odnosno gradnja dvaju tunela i mosta preko Stonskog kanala.
U Neretvanskom kanalu ovih dana radi se naveliko, montiraju se segmenti čelične konstrukcije koji su u veljači stigli iz Kine, a očekuje se i dopremanje veće količine čeličnih blokova u iduća tri mjeseca. Šest čeličnih blokova već povezuje upornjak i prvi stup mosta s kopnene strane u Komarnoj. U Kini je upravo u tijeku proizvodnja 47 takvih čeličnih blokova koji bi za oko tri mjeseca trebali biti na gradilištu.
Pod strogim epidemiološkim nadzorom
Slobodna Dalmacija tvrdi da gradnja Pelješkog mosta nije u pitanju jer su kineske tvornice čelika u punom pogonu, a ne bi trebalo biti problema ni sa zdravstvenim stanjem radnika na terenu jer se 600 Kineza pridržava strogih uputa epidemiološke službe. Nakon eskalacije epidemije u Hrvatskoj, kretanje na gradilištu je ograničeno i nikome izvana nije dopušten posjet gradilištu, tako da su Kinezi u svojevrsnoj "samoizolaciji".
"Rastu nam stupovi u moru. Šest čeličnih blokova već je postavljeno na svoje pozicije i uskoro počinje montaža. Osim mosta, grade se i pristupne ceste. Već se formiraju čvorišta Dubrava i Zaradež ispod tunela Debeli brijeg. U pripremi su radovi za iskop tunela Kamenice", rekao je Jere Šegedin, voditelj gradilišta za Slobodnu Dalmaciju.