unatoč krizi /

Kinezi vrijedno grade Pelješki most: 'Što je kriza veća, radnici brže rade'

Image
Foto: RTL

Kinezi grade dan i noć bez predaha i to nevjerojatnom brzinom tako da bi most mogao biti dovršen i prije roka

25.4.2020.
12:25
RTL
VOYO logo

Dok je Hrvatska tek donijela plan pokretanja gospodarstva u tri faze i vraćanja u normalno stanje, gradnja Pelješkog mosta i dalje se nastavlja bez prekida.

Kako piše Slobodna Dalmacija, gradilište nije niti okrznula kriza zbog pandemije koronavirusa, Kinezi grade dan i noć bez predaha i to nevjerojatnom brzinom tako da bi most mogao biti dovršen i prije roka, odnosno srpnja 2022. godine. "Dapače, zaključak je da što je kriza veća, mostograditelji brže rade."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Grade se pristupne ceste, u tijeku su zemljani radovi na dijelu od Jadranske magistrale prema mostu kod budućeg čvorišta Duboka, a radi se i dio trase na Pelješcu, gdje je najzahtjevniji objekt tunel Debeli brijeg dug 2467 metara. Međutim, zbog koronakrize tvrtka "Strabag" koja izvodi radove ima problema s radnom snagom i materijalom.

Problemi s materijalom i radnom snagom

Za razliku od tvrtke CRBC i kineskih radnika i stručnjaka koji nesmetano izvode radove na samoj trasi mosta, na pristupnim cestama kriza ipak usporava radove jer je problem nabaviti eksploziv za miniranje u tunelu nakon što su tvornice u Italiji i Srbiji zatvorene. Problem s radnom snagom nastao je zbog toga što radnici, uglavnom iz Bosne i Hercegovine, ako odu svojim kućama u BiH, ne mogu se vratiti na gradilište - jer moraju u samoizolaciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Grčka tvrtka "Avax" gradi dionicu ceste od čvora Sparagovići do čvora Doli, ukupne dužine 18 kilometara, pri čemu je najzahtjevniji dio stonska obilaznica, odnosno gradnja dvaju tunela i mosta preko Stonskog kanala.

U Neretvanskom kanalu ovih dana radi se naveliko, montiraju se segmenti čelične konstrukcije koji su u veljači stigli iz Kine, a očekuje se i dopremanje veće količine čeličnih blokova u iduća tri mjeseca. Šest čeličnih blokova već povezuje upornjak i prvi stup mosta s kopnene strane u Komarnoj. U Kini je upravo u tijeku proizvodnja 47  takvih čeličnih blokova koji bi za oko tri mjeseca trebali biti na gradilištu.

Pod strogim epidemiološkim nadzorom

Slobodna Dalmacija tvrdi da gradnja Pelješkog mosta nije u pitanju jer su kineske tvornice čelika u punom pogonu, a ne bi trebalo biti problema ni sa zdravstvenim stanjem radnika na terenu jer se 600 Kineza pridržava strogih uputa epidemiološke službe. Nakon eskalacije epidemije u Hrvatskoj, kretanje na gradilištu je ograničeno i nikome izvana nije dopušten posjet gradilištu, tako da su Kinezi u svojevrsnoj "samoizolaciji".

"Rastu nam stupovi u moru. Šest čeličnih blokova već je postavljeno na svoje pozicije i uskoro počinje montaža. Osim mosta, grade se i pristupne ceste. Već se formiraju čvorišta Dubrava i Zaradež ispod tunela Debeli brijeg. U pripremi su radovi za iskop tunela Kamenice", rekao je Jere Šegedin, voditelj gradilišta za Slobodnu Dalmaciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo