POSKUPLJUJE HRVATSKI PONOS /

Kinezi traže još 450 milijuna kuna za Pelješki most!? Pojavili su se dodatni troškovi...

Image
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL

Troškovi su se popeli zbog povećanja cijena čelika, utjecaja pandemije, povećanja cijena radne snage, ali i veće cijene avionskih karata za kineske radnike

30.9.2021.
9:24
Zvonimir Barisin/PIXSELL
VOYO logo

Tvrtka koja je gradila Pelješki most najavila je zahtjev za nadoplatu zbog poskupljenja sirovina i prijevoza, piše u četvrtak Jutarnji list.

Radovi na Pelješkom mostu i pristupnoj cesti na Pelješcu napreduju prema planu te bi promet preko mosta trebao krenuti u ožujku sljedeće godine, kada bi trebao biti završen čvor Brijesta. No, šest mjeseci prije završetka radova pojavio se problem oko završnog financijskog računa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dodatni zahtjevi oko 500 milijuna kuna

Naime, izvođači radova usmenim su putem investitoru Hrvatskim cestama najavili zahtjeve za isplatu dodatnih troškova. Dodatne financijske zahtjeve zasad su najavili kineska kompanija CRBC i austrijski Strabag. Grčki Avax još se nije oglasio, ali se i od njega očekuju potraživanja dodatnih financijskih sredstava.

Image
VELIKA FOTOGALERIJA /

Pogledajte kako su Kinezi ni iz čega izgradili novi hrvatski ponos - Pelješki most!

Image
VELIKA FOTOGALERIJA /

Pogledajte kako su Kinezi ni iz čega izgradili novi hrvatski ponos - Pelješki most!

Prema informacijama Jutarnjeg lista, dodatni financijski zahtjevi već su se popeli na oko 500 milijuna kuna. No, točni iznosi bit će poznati kad stignu službeni pismeni zahtjevi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako doznaje dnevnik, predstavnici kineske kompanije CRBC koji se nalaze na gradilištu mosta i hrvatski konzultanti koji rade za njih napravili su preliminarni izračun dodatnih troškova te su izračunali kako bi im Hrvatske ceste kao investitor trebale platiti dodatnih oko 450 milijuna kuna, što je više od 20 posto od ukupne vrijednosti ugovora.

Zašto je došlo do više cijene?

U te dodatne troškove, između ostalog, uračunato je povećanje cijena čelika, utjecaj pandemije, povećanje cijena radne snage, ali i veće cijene avionskih karata za kineske radnike koji se vraćaju kući. Kineskoj kompaniji zbog pandemije već je odobreno produljenje roka završetka radova za šest mjeseci pa se dodatni financijski zahtjevi zbog pandemije smatraju neosnovanim.

Ovaj iznos zasad samo usmeno priopćen, u Hrvatskim cestama i Ministarstvu prometa izazvao je pravu konsternaciju i ljutnju jer se smatra da je izračun prenapuhan i neopravdan te se tumači kao želja pojedinaca da u posljednji trenutak, uoči završetka radova, naplate dodatni novac koji im ne pripada, donosi Jutarnji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo