KATARINA PEOVIĆ UPOZORILA: /

Rijeka može ostati bez javnog prijevoza

Image

Peović je navela da su razlozi teškog stanja Autotroleja pandemija koronavirusa, osiromašeno gospodarstvo Rijeke te premalo subvencioniranje javnoga gradskog prijevoza iz Grada Rijeke

11.6.2020.
16:04
VOYO logo

Nositeljica liste koalicije stranaka Možemo!, Nova ljevica, Radnička fronta, Orah za 8. izbornu jedinicu Katarina Peović u četvrtak je u Rijeci upozorila da bi taj grad mogao ostati bez javnog prijevoza zbog teškog stanja komunalnog društva Autotrolej.

Peović iz Radničke fronte je istaknula da građani Rijeke moraju imati javni prijevoz. "Čemu služi gradska vlast ako ne može osigurati ni osnovne potrebe građana", upitala se. Navela je da su razlozi teškog stanja Autotroleja pandemija koronavirusa, osiromašeno gospodarstvo Rijeke te premalo subvencioniranje javnoga gradskog prijevoza iz Grada Rijeke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
PEOVIĆ IZAZVALA ŠKORU NA SUČELJAVANJE: /

'On i imovinski pokret nisu nikakva promjena, nego samo nastavak statusa quo'

Image
PEOVIĆ IZAZVALA ŠKORU NA SUČELJAVANJE: /

'On i imovinski pokret nisu nikakva promjena, nego samo nastavak statusa quo'

'Kladionicama pomoć, ali ne i državnim i gradskim firmama?'

Paradoksalno je, navela je Peović, da je država odlučila financijski pomoći tvrtkama koje su u gubitku zbog pandemije, ali se to ne odnosi na one koje su u vlasništvu grada ili države. Tako je pomognuto lancima kladionica koje su prošle godine ostvarivali stotine milijuna kuna prihoda, ali ne i tvrtkama poput Autotroleja, rekla je.

Image

11.06.2020., Rijeka - Konferencija za medije o stanju u Autotroleju. Govorili su Katarina Peovic nositeljica liste zeleno-lijeve koalicije stranaka Mozemo, Radnicka fronta, Nova Ljevica i ORaH za Vlll jedinicu, te Hrvoje Stefan kandidat na istoj listi. Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Riječko osiromašeno gospodarstvo, uz deindustrijalizaciju Rijeke i nedovoljno malih i srednjih poduzetnika ne osiguravaju dovoljno prihoda gradskom proračunu, ustvrdila je. Upozorila je i da Grad Rijeka sudjeluje u prihodima Autotroleja samo sa 30 posto, dok je u usporedivom gradu Mariboru, sudjelovanje gradske uprave u financiranju javnog prijevoznika 70 posto, a putna karta osjetno jefitnija. U Rijeci su jedne od najskupljih putnih karata a javni prijevoz se znatno reducirao, ocijenila je. Cinično je da gradonačelnik Vojko Obersnel nakon svega navodi da je problem Autotroleja u tome što se građani nedovoljno koriste javnim prijevozom, rekla je i zaključila da Obersnel ne djeluje u interesu svih građana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nedovoljna sredstva grada i osiromašenje Rijeke

Situaciju sigurno pogoršava i kašnjenje subvencija jedinica lokalne samouprave, korisnika usluge Autotroleja. Od predviđenih 17,5 milijuna kuna subvencija u prva četiri mjeseca naplaćeno je tek pet, istaknuli su članovi. No, pravi problem, smatraju, nije ni koronavirus, ni putnici koji zaziru od autobusa, već nedostatni prihodi zbog dvije stvari – nedovoljno sredstava od grada i šireg osiromašenja Rijeke i okolice. Rijeka je osiromašeni grad iz kojeg je u sedam godina otišlo 11 tisuća stanovnika , a industrija je ugašena, istaknuto je.

Image

11.06.2020., Rijeka - Konferencija za medije o stanju u Autotroleju. Govorili su Katarina Peovic nositeljica liste zeleno-lijeve koalicije stranaka Mozemo, Radnicka fronta, Nova Ljevica i ORaH za Vlll jedinicu, te Hrvoje Stefan kandidat na istoj listi. Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Zaključeno je da, Rijeka 2020., "izgleda, može biti prijestolnica kulture, ali ne može osigurati jednostavnu i svima potrebnu uslugu – javnog prijevoza." Rješenje vide u revitalizaciji lokalne privrede te stvaranju jakih privrednih sustava a ne svođenju privrede na malo i srednje poduzetništvo koje nije u stanju financirati normalnu razinu javnih usluga koje se temelje na solidarnosti i egalitarnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo