Kako najviše zaraditi kada prodajete zlato?

Ako imate zlata koje namjeravate prodati u nekom od brojnih otkupnih mjesta, koja u Hrvatskoj niču brže nego pekarnice, onda se pripremite na cjenkanje.

5.6.2012.
19:40
VOYO logo

"Ogrlica vam je teška 20,20 grama, a zlato je 14-karatno. Cijena po kojoj otkupljujemo takvo zlato je 133 kune, dakle 20,20 puta 133 jednako 2.686 kuna. Ako vam neki drugi otkupljivač ponudi više, svakako se vratite jer vam mi možemo ponuditi još više", kazala je djelatnica Auro Domusa u jednoj otkupnoj stanici u Rijeci.

Poslovnica Argentuma za 14-karatno zlato nudi 123 kune po gramu, što na težinu od 20,20 grama iznosi 2.484 kune. Oni su također svesrdno spremni na dogovor oko cijene, koji prethodno mora potvrditi voditelj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Samo se vi vratite pa ćemo se dogovoriti", kazala je djelatnica.

Cijena varira

"U jednoj drugoj poslovnici Auro Domusa novinari Novog lista za istu zlatnu ogrlicu tražili su 3.000 kuna. Djelatnica je nazvala voditelja koji se isti trenutak složio, što znači da je umjesto za predviđene i istaknute 133 kune po gramu, ogrlica mogla biti prodana po 148 kuna. Ostao je dojam da je mogla tražiti i 3.500 kuna i da ne bi bila odbijena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cijene zlata vam stalno variraju, ovisno o stanju na svjetskom tržištu. Da ste došli prije dva dana, možda ne biste mogli postići ovu cijenu."Cijene zlata vam stalno variraju, ovisno o stanju na svjetskom tržištu. Da ste došli prije dva dana, možda ne biste mogli postići ovu cijenu, a da ste došli za dva dana, možda biste mogli postići i veću. Ili obrnuto", objasnila je djelatnica.

Na cjenkanje nisu bili spremni jedino otkupljivači tvrtke Bull d.o.o. iz Karlovca, koji su u Rijeci relativno novi na tržištu.

Zakonska pitanja

No, postupak cjenkanja otvara i nekoliko pitanja vezanih za Zakon o zaštiti potrošača, u kojem piše da se istaknuta cijena ne smije mijenjati. No, budući da je otkup zlata "obrnut" proces, u kojem su građani, odnosno potrošači ti koji prodaju, povećanje cijene njima, naravno, ide u korist. Međutim, postavlja se pitanje nelojalne konkurencije, oblici koje se u slučaju otkupa zlata jasno mogu uočiti i na propagandnim lecima.

Stručnjaci na ovom području objasnili su da otkupljivači zlata ne bi smjeli mijenjati cijenu, ali je zakon nedorečen pa je primjerice moguće neposredno prije otkupa istaknuti veću cijenu, pa potom ponovo vratiti manju i na taj način zaobići zakon.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo