Premda su iz klubova zastupnika SDP-a i HNS-a poduprli većinu izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama, ne slažu se s povišenjem novčanih kazni za manje prometne prekršaje, ustvrdivši kako se time neće poboljšati prometna sigurnost jer "obijesni i dalje divljaju".
"Nikakve kazne neće spriječiti 'parajlije' i obijesne da na cesti ne divljaju skupim automobilima. Njima nikakva kazna nije dovoljno visoka", kazao je Goran Beus Richembergh (HNS-HSU). Naveo je kako bi trebalo pojačati preventivu da bi sigurnost prometa na cestama bila bolja.
Dok promet ukupno pada za 15 posto, a broj prometnih nesreća za 5,8 posto, preuzetno je tvrditi da su smanjenju broja prometnih nesreća pridonijele dosadašnje zakonske mjere, napomenuo je Beus Richembergh.
Na to mu je odgovorio državni tajnik u MUP-u Ivica Buconjić, navevši kako je manji broj prometnih nesreća u 2009. činjenica, ali i da je, po podatcima iz Centra za vozila, istodobno bio veći broj prijeđenih kilometara u Hrvatskoj.
"U dvije godine spašeno je 350 života i ta je činjenica hvalevrijedna, bez obzira na to tko je za to zaslužan", istaknuo je Buconjić.
SDP-ov zastupnik Ivan Hanžek upozorio je kako se u vrijeme kad su kazne visoke, a platna moć niža, može pojaviti korupcija. Napomenuo je i kako bi, po uzoru na neke zapadne zemlje, bilo dobro razmisliti o uvođenju tzv. komunalne policije koja bi reagirala na kršenje zakona o komunalnom redu.
U pojedinačnoj raspravi Ingrid Antičević-Marinović (SDP) pozdravila je odluku da se izmjene zakona o sigurnosti prometa na cestama provedu u dva čitanja jer se po sadašnjem prijedlogu, kako kaže, "stječe dojam da državi manjka novca u proračunu pa povećava kazne".
"Drastično kažnjavanje potrebno je za one koji divljaju na cestama i voze pijani ili pod utjecajem droga te za one koji voze bez dozvole, a ne za manje prometne prekršaje", kazala je.
Njezin stranački kolega Nenad Stazić navodi kako bi najbolja kazna za mlade vozače, recidiviste, koji ponavljaju prometne prekršaje i najčešće uzrokuju prometne nesreće sa smrtnim ishodom, bila oduzimanje automobila "koji je zapravo tatičin" te da i za najmanji prekršaj ponovno polažu vozački ispit.
"Bolje da takav 15 godina polaže vozački ispit nego da 15 godina sjedi u zavoru", rekao je Stazić.
Dragutin Lesar, zastupnik Hrvatskih laburista, zamjera što su se zakonske izmjene usmjerile samo na kažnjavanje vozača, ali ne i na "vlasnike" cesta zadužene za njihovo održavanje, što počesto i nije najbolje, osobito kad je riječ o signalizaciji.
Iz HDZ-a su se založili za još strože standarde za autobuse za prijevoz đaka.
Državni tajnik Buconjić ponovio je da predlažu samo tri nove novčane kazne, dok se za šest prometnih prekršaja kazne povećavaju s dvije na tri tisuće kuna jer će, dodaje, policija tako moći izreći zaštitne mjere počiniteljima prometnih prekršaja.
Vezani članak:
arti-201011250558006 arti-201008110377006 arti-201011250558006