Jeste li za veće kazne ili oduzimanje tatičina auta?

Dok je promet u Hrvatskoj ukupno pao za 15 posto, broj prometnih nesreća porastao je za 5,8 posto.

1.12.2010.
20:20
VOYO logo

Premda su iz klubova zastupnika SDP-a i HNS-a poduprli većinu izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama, ne slažu se s povišenjem novčanih kazni za manje prometne prekršaje, ustvrdivši kako se time neće poboljšati prometna sigurnost jer "obijesni i dalje divljaju".

"Nikakve kazne neće spriječiti 'parajlije' i obijesne da na cesti ne divljaju skupim automobilima. Njima nikakva kazna nije dovoljno visoka", kazao je Goran Beus Richembergh (HNS-HSU). Naveo je kako bi trebalo pojačati preventivu da bi sigurnost prometa na cestama bila bolja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dok promet ukupno pada za 15 posto, a broj prometnih nesreća za 5,8 posto, preuzetno je tvrditi da su smanjenju broja prometnih nesreća pridonijele dosadašnje zakonske mjere, napomenuo je Beus Richembergh.

Na to mu je odgovorio državni tajnik u MUP-u Ivica Buconjić, navevši kako je manji broj prometnih nesreća u 2009. činjenica, ali i da je, po podatcima iz Centra za vozila, istodobno bio veći broj prijeđenih kilometara u Hrvatskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"U dvije godine spašeno je 350 života i ta je činjenica hvalevrijedna, bez obzira na to tko je za to zaslužan", istaknuo je Buconjić.

SDP-ov zastupnik Ivan Hanžek upozorio je kako se u vrijeme kad su kazne visoke, a platna moć niža, može pojaviti korupcija. Napomenuo je i kako bi, po uzoru na neke zapadne zemlje, bilo dobro razmisliti o uvođenju tzv. komunalne policije koja bi reagirala na kršenje zakona o komunalnom redu.

U pojedinačnoj raspravi Ingrid Antičević-Marinović (SDP) pozdravila je odluku da se izmjene zakona o sigurnosti prometa na cestama provedu u dva čitanja jer se po sadašnjem prijedlogu, kako kaže, "stječe dojam da državi manjka novca u proračunu pa povećava kazne".

"Drastično kažnjavanje potrebno je za one koji divljaju na cestama i voze pijani ili pod utjecajem droga te za one koji voze bez dozvole, a ne za manje prometne prekršaje", kazala je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njezin stranački kolega Nenad Stazić navodi kako bi najbolja kazna za mlade vozače, recidiviste, koji ponavljaju prometne prekršaje i najčešće uzrokuju prometne nesreće sa smrtnim ishodom, bila oduzimanje automobila "koji je zapravo tatičin" te da i za najmanji prekršaj ponovno polažu vozački ispit.

"Bolje da takav 15 godina polaže vozački ispit nego da 15 godina sjedi u zavoru", rekao je Stazić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dragutin Lesar, zastupnik Hrvatskih laburista, zamjera što su se zakonske izmjene usmjerile samo na kažnjavanje vozača, ali ne i na "vlasnike" cesta zadužene za njihovo održavanje, što počesto i nije najbolje, osobito kad je riječ o signalizaciji.

Iz HDZ-a su se založili za još strože standarde za autobuse za prijevoz đaka.

Državni tajnik Buconjić ponovio je da predlažu samo tri nove novčane kazne, dok se za šest prometnih prekršaja kazne povećavaju s dvije na tri tisuće kuna jer će, dodaje, policija tako moći izreći zaštitne mjere počiniteljima prometnih prekršaja.

Vezani članak:

arti-201011250558006 arti-201008110377006 arti-201011250558006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo