Nove mjere nisu zaobišle ni javni prijevoz - za koji je donesena odluka u čiju provedivost mnogi sumnjaju. A ta je da vlakovi, autobusi i tramvaji ne smiju biti puniji više od 40 posto.
Kako je teško od oka zaključiti o popunjenosti, postavlja se pitanja tko će brojati putnike. U tramvaju je to pokušao RTL-ov Matija Mlinarić.
Kako prepoloviti broj putnika u tramvaju? U ZET-u tvrde - bez
problema - jer ionako posljednjih mjeseci popunjenost nije veća
od 30 posto.
No, građani ipak svaki dan viđaju gužve.
"Generalno gledajući, da, prevelike su gužve u tramvajima. Mislim da je to jedan od važnijih problema, kojemu se ne daje dovoljno pozornosti", rekao je Tomislav iz Zagreba.
"Pa eto danas, baš je bilo u dvanaestici. Išla sam nešto kasnije i baš je bila dosta puna, baš je bila gužva", izjavila je Dragica.
"U nekim određenim urama, ima gužvi, al eto navečer je često nema stvarno nikoga", kazao je Leo iz Zagreba.
Potencijalnim gužvama na kraj bi se trebalo stati naljepnicama na vozilima na kojima će pisati koliko se ljudi može ukrcati.
U tramvaju još danas se može voziti maksimalno 130 osoba, no sutra već vrijede druga pravila. Sutra će ih moći biti tek 52-oje. Mi smo uspjeli prebrojati 36 osoba, no zapravo teško je reći točan broj jer na svakoj stanici ulaze novi putnici.
Ovaj posao prezahtjevan je za vozače i kontrolore. Na 550 zetovih vozila, trebalo bi se zaposliti 1500 brojača. Zbog toga, apelira se na građane da budu savjesni.
"Vozač ima obvezu vozit, pazit na sigurnost putnika u vožnji. Znači on ne može paralelno brojiti koliko ima putnika, koliko ih ulazi i izlazi. Zato još jednom apeliram naše putnike da savjesno i odgovorno oni postupaju. Da koriste maske, dezinficijense i da ne ulaze u vozila ukoliko procjene da je unutra veći broj putnika nego što bi trebao biti", rekla je Ljuba Romčević-Žgela, predsjednica Uprave ZET-a.
Poput ZET-a razmIšljaju i u HŽ-u.
HŽ Putnički prijevoz će u vlakove postaviti plakate s najvećim dopuštenim brojem putnika, a sukladno raspoloživim kapacitetima, frekventniji vlakovi u jutarnjim i poslijepodnevnim razdobljima pojačavat će se dodatnim kapacitetima.
U slučaju 40 postotne popunjenosti javnog prijevoza, građani bi trebali pričekati sljedeće vozilo, makar to značilo i da će zakasniti na posao ili u školu.