Hrvatsko ratno zrakoplovstvo ima nove probleme. Nakon remonta aviona oko kojeg se još uvijek vuku repovi i pada helikoptera Kiowa Warrior nedaleko od Zlarina, čini se ni kako remont tih letjelica nije prošao u najboljem redu. Nakon što su vraćeni s remonta iz Rusije, helikopteri su uglavnom u rukama mehaničara iz Zrakoplovno-tehničkog zavoda u velikoj Gorici. Umjesto u zraku, helikopteri HRZ-a su u rukama velikogoričkih tehničara. Ako je suditi prema broju reklamacija zbog kojih su češće prizemljeni, nego u zraku, vojni helikopteri koji su se lani vratili s remonta u Rusiji, čini se, nisu dobro servisirani.
"Mislim da je bio dvadesetak dana, radilo se na otklanjanju neispravnosti hidroservo pokretača", rekao je predsjednik Uprave Zrakoplovno-tehničkog centra Ivica Grebenar o jednom od helikoptera koji se s remonta vratio prije manje od pola godine, ali je prizemljen.
Deset helikoptera na zemlji
Šef ratnog zrakoplovstva kaže kako se radi o redovitom održavanju nakon 50 sati leta te smatra da nije moguće da se kvar ne uoči. No, nije to jedini helikopter izvan funkcije. Takvih je čak 10.
"Druga dva su isto tako u redu za povremeni pregled i čekamo ruske stručnjake da dođu. Trebali su doći ovaj tjedan, ali iz određenih razloga, koji su vam poznati smo odgodili to, i možemo čekati jer flota nam je takva da nam omogućuje provedbu svih zadaća", objasnio je brigadni general Michael Križanec.
Vojni se vrh prije pet mjeseci, zajedno s ruskim veleposlanikom u Hrvatskoj Anvarom Azimovim i novinarima provozao remontiranim helikopterom. No, uskoro su u helikopterima počeli boraviti samo aviomehaničari. Velik broj reklamacija zbog kvarova sadržan je u dokumentaciji koju posjeduje Nova TV, a mehaničari priznaju da za popravak nekih kvarova nemaju dijelove.
"Reklamacije idu od najbanalnijih, da nije pravilno zacrtan položaj određenog vijka, nije postavljeno crijevo na način na koji je previđeno dokumentacijom, do toga da imamo nesukladnost u radu motora. To je sve očekivano", kaže Križanec.
Potrošeno 207 milijuna kuna
Iako je Rusima za remont iskeširano više od 207 milijuna kuna, a svi daljnji kvarovi unutar desetogodišnjeg jamstva se navodno rješavaju na ruski račun, nitko nije zabrinut zbog stanja u kojem se helikopteri nalaze.
"Kad se oni vrate nazad, kad se sklope, to se u teoriji pouzdanosti zove dječja bolest. Ovo su dječje bolesti", rekao je Grebenar dok je Križanec dodao: "Ni jedanput u helikopter ne ulazi posada ako nije bilo mnoštvo mrava od tehničara i svatko je pogledao svoj dio. I svatko od nas svojim potpisom i pozicijom jamči za to da se ništa neće dogoditi."