Jabuke ćemo kupovati na komad, krumpir još skuplji

Zbog proljetnih mrazova, a sada i sušnog razdoblja, cijene jabuka ove bi zime trebale doseći astronomske iznose.

17.8.2012.
7:34
VOYO logo

''Jabukama između Nove godine i Uskrsa cijena ionako raste do neba, a bojim se da ćemo ih iduće godine morati kupovati na komad. Nama je u travnju zbog mraza stradalo više od 40 posto uroda na velikim plantažama, a ono što nije stradalo od mraza sada je od suše. Sve što dođe iz uvoza bit će iznimno skupo. Situacija je takva da proizvođači u Južnom Tirolu, koji su, iako imaju nešto nižu proizvodnju, solidno prošli ove godine, traže avansna plaćanja za jabuke. To se prije nikad nije dogodilo'', upozorava Katalinić.

Direktor HPK ističe da će se slično dogoditi i s cijenom šljiva i bresaka, no posebno je zabrinut zbog jabuke, koja je, kaže, kraljica voća – ne samo da je najtraženija vrsta u Hrvatskoj, nego se i najduže može čuvati tijekom zime.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Nažalost, povećat će se i cijena povrća koje se smatra 'narodnim', prije svega to su krumpir i kupus, kao osnovne namirnice u prehrani tijekom zime. Razgovarao sam s jednim od najvećih proizvođača krumpira u Lici i rekao mi je da se boji otići u polje jer zna da krumpir nije ni približno onakav kakav bi trebao biti. Slično govore i proizvođači kupusa. Slabije je kvalitete, manje ga ima. Zakon ponude i potražnje je takav da sve vodi tomu da će zimnica biti znatno skuplja nego ove godine'', kaže Katalinić.

U vremenima suše trgovci zadnji umiru

Ipak, Katalinić ne vjeruje da će u bližoj budućnosti Hrvati morati promijeniti prehrambene navike. Voće i povrće koje se smatra 'narodnim' već u zimu 2014. bi se trebalo vratiti na pristupačniju cijenu, piše Novi list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Ovo je godina upozorenja. Nakon lošeg uroda, proizvođači obično idu na veće zasijane površine, pa bi posljedično cijene trebale biti uravnotežene. Tako proizvođači svaki put plate istu školu, a trgovci izvuku korist bez obzira na vremenske prilike. Ne kaže se uzalud da u vremenima suše trgovci zadnji umiru'', pojašnjava direktor HPK.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo