Dugogodišnji nerješavani problemi obrazovnog sustava, dodatno su opterećeni zdravstvenim, ekonomskim i socijalnim rizicima koje donosi pandemija. Usto, Ministarstvo odugovlačenjem donošenja mjera nije osiguralo dovoljno vremena za pripremu nastave, a ni sredstva koja bi smanjila nejednake uvjete u školama i nastavi na daljinu što će ostaviti dugoročne posljedice po učenice i učenike, upozorila je GOOD inicijativa.
Navode da ''modeli i preporuke Ministarstva znanosti i
obrazovanja daju vrlo malo smjernica o prilagodbi sadržaja
nastave. Izuzev epidemioloških uputa da se izvođenje nastave
odvija bez miješanja učenika različitih razrednih odjela ili na
daljinu Ministarstvo nije dalo dodatne smjernice za rad s
darovitim učenicama i učenicima i onima s teškoćama u razvoju,
kao i za izvođenje nastave učenja hrvatskog jezika za one koji ne
znaju ili nedostatno znaju hrvatski jezik. Imperativ je
svakoj učenici, učeniku, učiteljici i učitelju osigurati pristup
internetu i opremu za rad te hitno prilagoditi sadržaj nastave na
daljinu za djecu inojezičare i djecu s teškoćama u
razvoju''.
Također, ''nedostatak sustavnog i učinkovitog ulaganja u
nastavnike kao nositelje odgojno-obrazovnog procesa, uz
neujednačenu infrastrukturu i nedostatnu opremljenost škola, još
jednom se pokazuju ključnim preprekama za ostvarivanje jednakog
pristupa i kvalitete obrazovanja za sve učenike. Situacija u
kojoj se mijenja organizacija rada u školama ujedno je
i prilika za promjene u cijelom odgojno-obrazovnom
sustavu, pa tako i sustavno i kvalitetno uvođenje Građanskog
odgoja i obrazovanja te Cjelovitu kurikularnu reformu''.
I za kraj, GOOD inicijativa svim učenicima i učenicama i
odgojno obrazovnim radnicama i radnicima želi uspješan početak
nove školske godine za koju se nadamo da će unatoč svemu otvoriti
nove prilike za učenje, a od odgojno obrazovnih vlasti traži
cjelovite promjene u odgojno-obrazovnom sustavu jer Hrvatska
zaslužuje bolje.