U slučaju kašnjenja ili loše usluge hrvatski putnici proći će lošije od drugih u EU

31.7.2013.
11:18
VOYO logo

S obzirom na brojna kašnjenja vlakova Hrvatskih željeznica, raspitali smo se u toj tvrtki jamče li putnicima povrat dijela novca u slučaju kašnjenja vlaka više od sat vremena. Odgovor je – ne.

"Zakonom o željeznici koji je stupio na snagu 23. srpnja 2013. (NN br. 94/13) definirana su prava i obveze putnika. Članak 65, stavak 10 navedenog zakona određuje da se pojedine odredbe Uredbe EZ 1371/2007 ne primjenjuju do 3. prosinca 2014. s mogućnošću produljenja odgode primjene. Odgoda se odnosi na odredbe članaka 13., 15., 16., 17., 18., 25. i 28. Uredbe EZ br. 1371/2007 o pravima i obvezama putnika u željezničkom prijevozu", odgovorili su iz HŽ-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sedam stvari koje ne moraju...

Konkretno, po navedenim člancima, to znači da HŽ:

- ne mora isplatiti predujam ako putnik pogine ili bude ozlijeđen, najkasnije u roku od 15 dana nakon utvrđivanja identiteta osobe koja ima pravo na naknadu, a koja ne može iznositi manje od 21.000 eura po putniku (članak 13.)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

- ne mora primjenjivati odredbe koje se tiču odgovornosti za zakašnjenja, propuštene veze i otkazivanja putovanja (članak 15.)

- ne mora vratiti novac za kartu putniku ako se očekuje kašnjenje na odredište duže od 60 minuta, odnosno ponuditi putniku nastavak putovanja ili preusmjeravanja prvom prilikom ili na neki kasniji datum po izboru putnika (članak 16.)

- ne mora vratiti naknadu za zakašnjenja, 25% cijene karte za zakašnjenje od 60 do 119 minuta ili 50% cijene karte za zakašnjenja od 120 minuta ili više (članak 17.)

- ne mora besplatno ponuditi putnicima obroke i osvježavajuća pića, hotelski ili drugi smještaj kada vlak kasni duže od 60 minuta ili je potreban boravak tijekom jedne ili više noći ili kada je potreban dodatan boravak (članak 18.)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

- ne mora dati odštetu za potpuni ili djelomičan gubitak ili oštećenje opreme za kretanje ili druge posebne opreme koju upotrebljavaju hendikepirane osobe ili osobe sa smanjenom pokretljivošću (članak 25.)

- ne mora svake godine, zajedno sa svojim godišnjim izvješćem, objaviti izvješće o performansi kvalitete usluge (članak 28.)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vraćaju novac samo za neiskorištene karte

Kako su objasnili u HŽ-u, "država članica može odobriti izuzeće primjene odredaba Uredbe na domaće usluge željezničkog putničkog prijevoza na određeno razdoblje koje ne može biti duže od pet godina i koje se može obnoviti dva puta, svaki put najdulje za pet godina". Dakle, sukladno novo donesenom Zakonu o željeznici, još najmanje do 3. prosinca 2014. godine putnici u Hrvatskoj neće uživati prava koja vrijede u ostatku EU, a ta se odgoda može produžiti sve do 2019. godine ako tako odluči resorni ministar.

Inače, u HŽ-u su otkrili i da su od 1. do 26. srpnja zaprimili 16 odštetnih zahtjeva u unutarnjem prijevozu zbog kašnjenja, a u međunarodnom prijevozu njih šest. Svi koji su te zahtjeve poslali očito neće dobiti zadovoljštinu budući da u HŽ-u povrat novca odobravaju samo ako je putnik odustao od putovanja i nije iskoristio kartu.

Tako je ukupno od početka 2013. do 26. srpnja HŽ zaprimio 1.104 zahtjeva za odštetom: odobreno je njih 938, odbijeno njih 139, a 27 ih je u obradi. Većina zahtjeva se odnosi na povrat novca zbog odustajanja od putovanja iz osobnih razloga. Lani je HŽ putnicima vratio ukupno 237.406,16 kuna, ali također većinom za karte koje putnici nisu iskoristili.

Šaljite nam svoja zapažanja, informacije, fotografije i priče na adresu vijesti@portal.net.hr˝

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Želite li da za vas potražimo odgovore stručnjaka i nadležnih institucija vezano za probleme koji vas muče, adresa za vaše upite je također vijesti@portal.net.hr

bomba
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo