Najpopularnije su daruvarske tablice
Hrvatska je, prema pisanju Glasa Slavonije, službeno podijeljena na sedam zona rizika. One se određuju prema omjeru šteta i broja vozila, odnosno prema riziku od prometnih nesreća u nekom gradu. Zato i nema prve i druge zone, koje bi prema toj računici bile najmanje rizične, već "računanje" počinje od treće zone. Ovaj sustav je osmišljen i na snazi je u posljednjih 30 godina. No upućeniji kažu kako je ovo bilo na snazi do 2008. godine, od tada svaki osiguravatelj ima svoje interne zone. No to nije i neće biti nigdje službeno objavljeno i potvrđeno.
'Kombinacije' s tablicama dozvoljene samo tvrtkama
A prema starome, Daruvar je jedini u najnižoj skupini, nasuprot njega Zagreb i Krapina su najrizičniji pa ondje vozači plaćaju najviše osiguranje.
Tako je godinama Daruvar meka za jeftinije osiguranje automobila, posebice za pravne osobe koje registriraju veliki broj vozila. Bilo je dovoljno uzeti automobil od leasing kuće koja tamo ima sjedište i dobiti gotovo upola jeftinije osiguranje. I dok je ovo bilo nedohvatljivo fizičkim osobama, to su mahom koristile tvrtke iz cijele Hrvatske.
Više registriranih vozila nego stanovnika
Ovo je naposljetku dovelo do toga da prema posljednje objavljenim podatcima Daruvar ima više registriranih vozila (17 tisuća) nego stanovnika (nepunih 12 tisuća). Iz istog su razloga od slavonskih gradova Požega, Slatina i Našice, koji su u 4. skupini, neko vrijeme bili izuzetno zanimljivi. Vukovar, Đakovo i Beli Manastir su u petoj, a Osijek u šestoj zoni.
Najskuplje je osiguravati automobil u Slavonskom Brodu i Vinkovcima koji su u skupini prvoj do Zagreba. No, novi statistički podatci pokazuju da je sve više nezgoda koje su prouzročili vozači s daruvarskim pločicama. Više i od onih krapinskih koji su sa Zagrebom u najrizičnijoj skupini. Što bi značilo da bi im cijene osiguranje trebale poskupjeti.
"Tako će zapravo najviše štete od ovih promjena imati stanovnici Daruvara, Bjelovara, Požege i ostalih 'pitomih' gradova kojima će porasti premije, a da oni s tim nemaju nikakve veze", kaže Davor Brmež iz osječke autokuće Grand auto koji profesionalno prati kretanje broja registriranih automobila na tržištu.