Ministar gospodarstva i održivog razvoja Tomislav Ćorić u ponedjeljak je najavio da će kapacitet krčkog LNG terminala uskoro biti povećan za 300 milijuna kubičnih metara plina godišnje.
Pretpostavlja se stoga da će Plinacro, operater plinskog transportnog sustava, uskoro dograditi spomenuti plinovod, no očekuje se da će do dovršetka investicije trebati minimalno nekoliko godina.
No, otvara se pitanje postoji li alternativna lokacija na kojoj se u relativno kratkom vremenu može sagraditi novi? Budući da su odnosi između Europe i Rusije napeti, a sve se češće spominje obustava uvoza ruskog plina.
Važno je naglasiti da je sjeverni Jadran najbliža točka dostupnosti ukapljenog plina (LNG) za države srednje Europe koje imaju visoki stupanj ovisnosti o ruskom plinu.
Postoji nekoliko pogodnih lokacija za proširenje kapacitet krčkog LNG terminala, piše Jutarrnji list.
Tu je temu u javnom prostoru otvorio naftni konzultant Jasminko Umićević predlažući da se hitno nabavi novo plutajuće postrojenje koje bi bilo usidreno uz istočnu istarsku obalu.
Ideje o gradnji LNG terminala na području Istre nisu nove. Još 2008. godine u tijeku razvoja projekta napravljena je Studija izbora lokacije terminala koja je analizirala pet mogućih lokacija za smještaj tog objekta, od kojih su dvije, Plominski i Raški zaljev, bile u Istri.
Još jedna moguća lokacija jest ona vezana na Inine plinske platforme u sjevernom Jadranu.
Ina je još 2016. godine razmatrala mogućnost korištenja svojih plinskih platformi u sjevernom Jadranu kao lokacije prikladne za prekrcaj i transport LNG-a do plinovoda u Puli, a upravo se ta mogućnost planirala ponuditi i Vladi RH kao moguća alternativa projektu u Omišlju. Terminal na toj lokaciji mogao bi služiti i za opskrbu talijanskog tržišta.
Moguća lokacija za LNG terminal na jadranskoj obali je luka Ploče koja već funkcionira kao svojevrsni "energetski hub" s obzirom da su tamo smještena čak dva terminala za naftu i naftne derivate, ali i terminal za ukapljeni naftni plin.
Pločanska luka zadovoljava uvjete za gradnju LNG terminala što se tiče tehničkih uvjeta, kao što su dostupni prostor i dubina gaza za brodove, a pretpostavlja se da projekt tamo ne bi naišao na znatniji otpor lokalne zajednice, što je u današnje vrijeme također ozbiljan resurs.
No, problem je nedostatak plinovodnog spoja, jer magistralni plinovod u Dalmaciji prestaje u Dugopolju.